قوه‌ قضائیه لینکی برای شهروندان ارسال نمی‌کند

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: درصورتی‌که شهروندان قصد استفاده از خدمات و دامنه نهاد یا سازمانی را دارند، باید به وب‌سایت اصلی آن نهاد و سازمان مراجعه کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مواجهه مردم با لینک‌های آلوده، اظهار کرد: پیام‌هایی که از جانب ارگان‌های خاص به ویژه مراکز دولتی و حاکمیتی ارسال می‌شود، دارای سرشماره معینی است و شماره شخصی ندارند، به عنوان مثال پیامک «عدل ایران» با سرشماره «دل ایران» ارسال می‌شود و ارسال این پیام‌ها با شماره‌های شخصی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه درصورتی‌که پیامکی از سمت سازمان‌ها ارسال شود و نام نداشته نباشد، «پنل» بوده است و شماره شخصی نیست، ادامه داد: مدتی است پیامک عدل ایران به صورت انبوه برای شهروندان ارسال می‌شود که دارای لینک آلوده است، این در حالی است که قوه قضائیه لینکی برای شهروندان ارسال نمی‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: لازم است شهروندان با هر پیامی که حاوی لینک است، محتاطانه برخورد کنند و نسبت به محتوای ارسال‌کننده پیامک یعنی شماره یا نام ارسال‌کننده پنل پیامکی توجه کنند، درصورتی‌که شهروندان نسبت به پیامک ارسال شده ابهامی دارند، خطر نکرده و لینک پیام‌ها را باز نکنند.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که شهروندان قصد استفاده از خدمات و دامنه نهاد و سازمانی را دارند، باید به وب‌سایت اصلی آن نهاد و سازمان مراجعه کنند.

کد خبر 626124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.