شورا به دنبال راهکارهایی برای حل معضل فرونشست‌ دشت شهرکرد است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: شورای ششم به دنبال ارائه راهکارهایی برای حل معضل کم‌آبی، خشکی و فرونشست‌های دشت شهرکرد است و به همین منظور در نظر دارد تا در مجموعه مدیریت شهری کمیسیون آب را تشکیل دهد و از حق شهروندان دفاع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماشاالله ایزدی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم آذر _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برخی شهروندان در منطقه منظریه زمین و سند دارند، اما به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشده‌اند و به شدت مطالبه‌گر حقوق شهروندی خود هستند.

وی افزود: منابع طبیعی از طریق تعاونی زمین و املاکی را در اختیار شهروندان قرار داده و آنها قصد ساخت‌وساز این زمین‌ها را دارند، اما با توجه به اینکه الزامات شهری از سوی منابع طبیعی رعایت نشده است، اهالی دچار خسارت شده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: درختان و فضای سبز شهر اوضاع خوبی ندارد، دچار آسیب شده و زیبایی سابق خود را از دست داده است؛ لذا باید طرح جایگزین برای فضای سبز شهر آماده شود که این امر منوط به هم‌فکری، تعامل و برگزاری نشست‌های مشترک با منابع طبیعی، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری و فضای سبز مرکز استان است.

ایزدی ادامه داد: لازم است فضای سبز شهرکرد تقویت و از نابودی آن جلوگیری شود، اعضای شورای ششم شهر به عنوان نمایندگان مردم در تلاش برای اجرای پروژه‌های شهری هستند و خواهند بود تا به مطالبات مردم پاسخ داده شود.

وی با اشاره به افزایش نارضایتی مردمی از فعالیت بعضی از اصناف در بافت مسکونی شهرکرد، گفت: مسئولان باید شهرک‌های ویژه مشاغل مزاحم را جهت آرامش شهروندان راه‌اندازی کنند تا این مشکل رفع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد با تاکید بر اینکه فعالیت مشاغل مزاحم در بافت شهری غیراصولی است، گفت: لازم است بدانیم در این زمینه سهل‌انگاری شده است و از فعالیت این‌گونه مشاغل در داخل شهر جلوگیری نشده است، در حال حاضر ادامه فعالیت این مشاغل در بافت مسکونی امکان‌پذیر نیست و شورای اسلامی شهر مصوبات متعددی برای انتقال این مشاغل مزاحم به شهرک‌ها دارد.

ایزدی افزود: انتظار می‌رود مسئولان استان تأمین آب مورد نیاز مردم را اولویت اصلی خود قرار دهند و قاطعانه در صیانت از آب استان وحدت و انسجام داشته باشند.

وی اظهار کرد: شورای ششم به دنبال ارائه راهکارهایی برای حل معضل کم‌آبی، خشکی و فرونشست‌های دشت شهرکرد است و به همین منظور در نظر دارد تا در مجموعه مدیریت شهری کمیسیون آب را تشکیل دهد و از حق شهروندان دفاع کند.

کد خبر 626121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.