کشت ۲,۴۰۰ هکتاری محصولات گلخانه‌ای در اصفهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۰۰ هکتار در اصفهان اختصاص به کشت گلخانه‌ای دارد، گفت: اصفهان در توسعه کشت گلخانه‌ای حرف نخست را در کشور می‌زند.

اصغر رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان از نظر سطح، تولید و بسته‌بندی دارای رتبه نخست محصولات گلخانه‌ای است.

به گفته وی، ویژگی چهارفصل بودن اصفهان، قابلیت بسیار مناسبی برای انجام کشت گلخانه‌ای به‌شمار می‌آید. البته توسعه کشت گلخانه‌ای در منطقه‌ای که دارای آب کافی، پایدار و باکیفیت است اجرا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: بیشترین سطح کشت گلخانه‌ای در شهرستان‌های اصفهان، شهرضا، تیران‌وکرون، دهاقان، خمینی‌شهر، فلاورجان و شاهین‌شهر قرار گرفته است.

رستمی یادآور شد: محصولاتی چون گل‌های شاخه بریده، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی، بادمجان و خیار از جمله محصولات گلخانه‌ای است که بیش از ۹۰ درصد تولیدات به فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد.

وی در ارتباط با صادرات محصولات گلخانه‌ای از اصفهان گفت: فعلاً فلفل دلمه‌ای اولویت نخست را در صادرات دارد و به کشورهایی اوراسیا، حاشیه خلیج‌فارس و روسیه صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۰۰ هکتار در اصفهان، اختصاص به کشت گلخانه‌ای دارد گفت: اصفهان در توسعه کشت گلخانه‌ای حرف اول را در کشور می‌زند.

کد خبر 626081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.