اورساتو برای مسی خوش‌یمن است/ داوران ایتالیایی کابوس کرواسی!

دنیله اورساتوی ایتالیایی، داور دیدار آرژانتین و کرواسی در نیمه‌نهایی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود و به‌دنبال این انتخاب آمار جالبی با خود به‌همراه آورده است؛ اورساتو پنجمین داور ایتالیایی است که در نیمه‌نهایی جام‌جهانی قضاوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و کرواسی _سه‌شنبه‌شب بیست‌ودوم آذرماه_ در چارچوب نخستین بازی نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری ملی‌لوسیل برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد تا نخستین فینالیست جام ۲۲ مشخص شود.

طبق اعلام رسمی فیفا، دنیله اورساتوی ایتالیایی به‌عنوان داور وسط قضاوت این دیدار را برعهده خواهد داشت؛ همچنین چیرو کاربونه (کمک‌داور اول) و الساندرو ژیالاتینی (کمک‌داور دوم) هم‌وطنان اورساتو، وی را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و داور چهارم نیز محمد عبدالله‌محمد از امارات است.

دنیله اورساتو دیدار افتتاحیه جام‌جهانی میان تیم‌های قطر - اکوادور و دیدار آرژانتین - مکزیک را سوت زد اما در مراحل یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی هیچ دیداری را قضاوت نکرد؛ با این وجود اورساتو که یکی از شانس‌های قضاوت در فینال شمرده می‌شد باید جدال مهم و سرنوشت‌ساز ماقبل‌پایانی جام، میان آرژانتین و کرواسی را سوت بزند.

اورساتوی ایتالیایی در دوران حرفه‌ای خود، ۳۹۶ بازی را سوت زده، ۱۹۰۹ کارت‌زرد و ۸۶ کارت‌قرمز از جیب خود خارج کرده، ۱۰۴ بار نقطه‌پنالتی را نشان داده و در هر بازی به‌طور میانگین ۲۷ خطا گرفته است.

لیونل مسی در سه مرتبه‌ای که دنیله اورساتو قضاوت دیدار تیم‌هایش را برعهده داشته به سه پیروزی رسیده و (چهار گل و پاس‌گل) به ثبت رسانده که آخرینش به پیروزی دو بر صفر آرژانتین مقابل مکزیک در مرحله گروهی همین جام برمی‌گردد؛ آماری که کاملاً به‌نفع مسی بوده و این خوش‌یمنی می‌تواند در بازی فردا شب برای کاپیتان آرژانتین تکرار شود.

اورساتو برای مسی خوش‌یمن است/ داوران ایتالیایی کابوس کرواسی!

اورساتو همچنین چهارمین‌باری است که برای کرواسی سوت می‌زند؛ آمار کرواسی در سه بازی قبلی که این داور ایتالیایی قضاوتش را برعهده داشته به‌شرح زیر است:

- برتری ۴ بر ۲ مقابل جمهوری‌چک (دیدار دوستانه، سال ۲۰۱۱)

- برتری ۳ بر صفر مقابل مجارستان (مقدماتی یورو، سال ۲۰۱۹)

- شکست یک بر صفر مقابل انگلیس (مرحله‌گروهی، یورو ۱+۲۰۲۰)

همچنین تیم ملی کرواسی هیچ‌گاه در بازی‌هایی که قضاوت آن برعهده داور ایتالیایی بوده موفق به پیروزی نشده و دو باخت و یک تساوی از سه بازی در کارنامه دارد.

- شکست ۲ بر ۴ مقابل انگلیس (قضاوت پیرلوئیجی کولینا، یورو ۲۰۰۴)

- تساوی بدون‌گل مقابل ترکیه (قضاوت روبرتو روزتی، یورو ۲۰۰۸)

- شکست یک بر صفر مقابل انگلیس (قضاوت دنیله اورساتو، یورو ۱+۲۰۲۰)

روز سه‌شنبه دنیله اورساتو پس از ۳۶ سال به پنجمین داور ایتالیایی تبدیل خواهد شد که در نیمه‌نهایی جام جهانی قضاوت می‌کند؛ چهار داور قبلی به‌شرح زیر بوده‌اند:

- رینالدو بارلاسینا (چکسلواکی - آلمان، جام‌جهانی ۱۹۳۴)

- وینچنزو اورلاندینی (آلمان - اتریش، جام‌جهانی ۱۹۵۴)

- کونستو لوبِیو (آلمان - اتحادجماهیرشوروی، جام‌جهانی ۱۹۶۶)

- لوئیجی آگنولین (فرانسه - آلمان، جام‌جهانی ۱۹۸۶)

کد خبر 626051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.