از قتل زن جوان برای رابطه ممنوعه تا کشف جسد خواهر و برادر در جنگل

قتل زن جوان برای رابطه ممنوعه، خودکشی پسر ۱۶ساله، انتقام‌گیری مسلحانه، قاتل حواس‌پرت کلاهش را در صحنه جرم جا گذاشت و کشف جسد خواهر و برادر در جنگل را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۲ سال قبل زن و مردی به مأموران پلیس گزارش دادند که عروسشان به قتل رسیده است. آنها به مأموران گفتند: در خانه پسرمان باز بود، شک کردیم و وارد خانه شدیم. به محض ورود متوجه شدیم عروسمان به قتل رسیده و نوه کوچکمان هم در حمام زندانی شده است.

با توجه به گزارش اعلام‌شده، مأموران پلیس در محل حاضر شدند و به دستور بازپرس، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت. وقتی شوهر زن جوان تحت بازجویی قرار گرفت، گفت نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است و آنها با کسی دشمنی نداشته‌اند و این در حالی بود که پسربچه به مأموران گفت مردی وارد خانه آنها شده، مادرش را کشته و او را هم زندانی کرده است.

بررسی‌های بیشتر مأموران نشان داد ردپای یک عشق ممنوعه در این پرونده وجود دارد. با شناسایی مرد جوانی که در یک بنگاه کار می‌کرد، او بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. این مرد که خودش هم متأهل است، گفت: مدتی بود مقتول را می‌شناختم و با هم در ارتباط بودیم. او مدام مرا تحقیر می‌کرد و می‌گفت تو بی‌عرضه هستی و همین هم به‌شدت مرا عصبانی کرد. روز حادثه در خانه با هم دعوا کردیم و سرانجام من در یک لحظه عصبانیت تصمیم گرفتم او را بکشم.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه، شوهر مقتول به‌عنوان قیم فرزندش درخواست صدور حکم قصاص کرد. در ادامه، متهم در جایگاه ایستاد و گفت: من اتهام را قبول دارم، اما قصد قتل نداشتم و از اتفاقی که افتاده پشیمانم و درخواست بخشش دارم.

با توجه به مدارک موجود در پرونده، رأی بر قصاص صادر و حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد و مرحله استیذان را هم پشت سر گذاشت. در حالی که ۱۲ سال از صدور و تأیید حکم قصاص گذشته، متهم همچنان در زندان بلاتکلیف مانده بود. برای اجرای حکم باید تفاضل دیه زن و مرد پرداخت می‌شد که این تفاضل دیه از سوی اولیای دم پرداخت شد.

شعبه اجرای احکام اعلام کرد از ۱۶۵ میلیون تومان که باید پرداخت شود، ۳۰ میلیون تومان کسری وجود دارد. به همین دلیل متهم پس از ۱۲ سال درخواست تعیین تکلیف کرد. به این ترتیب جلسه دادگاه دوباره تشکیل شد. در این جلسه، وکیل اولیای دم مدعی شد موکلش کل مبلغ را پرداخت کرده و خواستار قصاص است.

سپس متهم برای زندگی خود التماس کرد و از قضات خواست برادرانه او را کمک کنند و نجاتش دهند. او گفت: همسرم دو سال قبل پس از ۱۰ سال انتظار از من طلاق گرفت. ۹ سال قبل پدرم را در حالی که در این سال‌ها ندیده بودمش، از دست دادم و حتی نتوانستم در خاکسپاری او شرکت کنم.

پس از بازداشت دیگر مادرم را ندیدم. فقط هر روز تلفنی با او صحبت می‌کنم. او زمین‌گیر شده و حال خوشی ندارد. خواهران و برادرانم دیگر جواب تلفن من را نمی‌دهند؛ چون مرا مقصر مرگ پدرم و وضعیت مادرم می‌دانند. من خیلی تنها هستم و کسی پیگیر کارم نیست.

در زندان ظرف زندانی‌ها را می‌شویم تا به اندازه کارت تلفن پول دربیاورم و بتوانم با مادرم صحبت کنم. آقای قاضی، من صد برابر یک مرگ در این سال‌ها تاوان پس داده‌ام. اولیای دم فکر می‌کنند من چون آن زن را کشتم به آنها ضربه زدم، در حالی که ضربه اصلی به من خورده است.

خانواده من به‌طور کامل متلاشی شد. پدرم سکته و فوت کرد و مادرم زمین‌گیر شده است. من ضربه اصلی را به خودم و خانواده‌ام زدم. زنم رفت و تنها شدم. هیچ روز ملاقاتی نیست که منتظر کسی باشم. ۱۲ سال است در این وضعیت به‌سر می‌برم. مرگ برای من بهتر است، اما آنچه باعث می‌شود التماس کنم وضعیت مادرم است؛ چون می‌دانم او دوام نمی‌آورد. نمی‌خواهم داغ ببیند.

متهم سپس رو به وکیل اولیای دم کرد و گفت: ۱۲ سال گذشته و قصاص من چیزی را عوض نمی‌کند. شما واسطه شوید موکلتان رضایت دهد. با توجه به درخواست‌ها و التماس‌ها و ابراز پشیمانی مدام متهم، قاضی ابراهیم رضایی، رئیس دادگاه جلسه، رسیدگی را برای دعوت از فرزند مقتول به‌عنوان ولی دم که حالا بالغ شده است تجدید کرد تا یک بار دیگر درباره خواسته قصاص که از سوی پدر او عنوان شده بود از شخص ولی دم نیز سوال شود.

خودکشی پسر ۱۶ ساله

مجتبی قمری اصل، رئیس مرکز اورژانس شهرستان خوی، با اشاره به خودکشی یک نوجوان ۱۶ ساله در خوی اظهار کرد: علت این موضوع مشکلات خانوادگی مرحوم عنوان شده است.

انتقام‌گیری مسلحانه

سرهنگ جوکار، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: آبان سال جاری در پی قتل مسلحانه جوانی ۳۹ ساله در یکی از روستاهای شهرستان ایرانشهر و متواری شدن قاتل، بررسی موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی قاتل شناسایی و مشخص شد که وی به دلیل اختلافات قبلی، با شلیک سلاح کلاش مقتول را در منزلش به قتل رسانده و سپس متواری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سرانجام با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از روستاهای شهرستان دلگان شناسایی و طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه پس از ۴۰ روز فرار دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف متهم به این جنایت خاطرنشان کرد: فرد دستگیرشده پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

قاتل حواس‌پرت کلاهش را در صحنه جرم جا گذاشت

سرهنگ قاسم عزیزی، فرمانده انتظامی شهرستان نکا، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل مردی ۳۶ ساله در منطقه جنگلی شابند روستای زرندین، موضوع به‌طور ویژه در دستورکار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد قاتل با اسلحه شکاری و با شلیک و اصابت چهار پاره به سینه مقتول، مرتکب قتل شده است. مأموران با انجام اقدامات فنی، شناسایی و دستگیری قاتل را آغاز کردند. کلاه به‌جامانده از صحنه جرم، سرنخی برای دستگیری قاتل شد که یک شکارچی حرفه‌ای است.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: متهم در مخفیگاه خود کمتر از دو ساعت دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها ابتدا منکر جرم ارتکابی شد، اما با مشاهده دلایل و قرائن پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود از این قتل را اختلاف خانوادگی و مالی اعلام کرد.

کشف جسد خواهر و برادر در جنگل

سرهنگ امیر باقری، فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی، اظهار کرد: روزهای گذشته فردی در تماس با پلیس، مفقودی دختر ۳۲ ساله و پسر ۲۷ ساله خود را اعلام کرد. این فرد اعلام کرد دو فرزندش دو روز است که مفقود شدند و از آنها اطلاعی در دست ندارند.

وی افزود: تیمی از مأموران انتظامی و پلیس آگاهی کردکوی تحقیقات لازم را آغاز کردند. در تحقیقات ابتدایی، پلیس به داماد خانواده مشکوک شد و تحقیقات تخصصی پلیس وارد مرحله جدیدی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی ادامه داد: پس از گذشت ۴۸ ساعت از اعلام مفقودی این دو فرد، جسد آنها در جنگل‌های کردکوی کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه روند تحقیقات با توجه به مستندات به‌دست‌آمده تمرکز پلیس بر روی داماد خانواده بیشتر شد تا اینکه در نهایت این فرد به قتل همسر و برادر همسرش اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات انجام‌شده از این فرد، وی انگیزه و علت ارتکاب به این جرم را اختلافات خانوادگی و شخصی اعلام کرد. با تکمیل شدن تحقیقات و مستندات پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 626039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.