خطوط بریل برای نابینایان در پیاده‌روهای اراک نقش بست

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و معماری شورای اسلامی شهر اراک از اجرای طرح مناسب‌سازی معابر شهری برای افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: در ترمیم و احداث پیاده‌روهای شهر خطوط بریل برای نابینایان در نظر گرفته شده است.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دنبال جلساتی که سال گذشته در شورای اسلامی شهر اراک با موضوع مناسب‌سازی تشکیل شد، در ترمیم و احداث پیاده‌روهای شهر خطوط بریل برای نابینایان در نظر گرفته شده است و در نقاط برخورد با نهرهای شهری نیز گذرگاه‌های لازم دیده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از شهروندان برای تردد از گذرگاه‌های عابر پیاده محدوده مرکزی شهر از موتورسیکلت استفاده می‌کردند و این اقدام منجر به تصادف می‌شد، المان‌هایی متناسب با حرکت افراد دارای معلولیت نصب شده است تا همزمان که مانع از عبور موتورسیکلت می‌شود، این افراد برای عبور از مسیر دچار مشکل نشوند.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و معماری شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه روند مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در اتوبوس‌هایی که به‌تازگی وارد سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر شده است، تجهیزات لازم برای سوار و پیاده‌شدن افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی با ویلچر دیده شده است تا این شهروندان برای ترددهای خود در شهر با مشکلات کمتری مواجه باشند.

کد خبر 625973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.