اجرای طرح پژوهشی مدیریت شیرابه‌ پسماند در شهرداری قم

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم از انجام طرحی پژوهشی با عنوان «بررسی روش‌های مدیریت و دفع شیرابه در سایت البرز و ارائه راهکارهای اجرایی آن» به درخواست سازمان مدیریت پسماند شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، محمد مداحی هرندی با اشاره به عوامل موثر بر نوع و میزان پسماندها، تغییر الگوی مصرف هم‌گام با تغییر فصل، تنوع جغرافیایی و نحوه زندگی را از عوامل کنترل پسماندها دانست و اظهار کرد: دفنگاه‌های شیرابه در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی و پیشرفته، بار آلی بسیار بیشتری دارد که علت اصلی آن، اختصاص داشتن بخش عمده‌ای (۶۵ درصد) از پسماند شهری به مواد غذایی در ایران است.

وی افزود: به‌منظور بررسی کمیت و کیفیت شیرابه تولیدی از مراحل مختلف پروسه مدیریت پسماند شهری برای انتخاب موثرترین و اقتصادی‌ترین فرایند تصفیه، باید از بخش‌های مختلف تولید پسماند که به نحوی در آن‌ها شیرابه تولید می‌شود، نمونه‌برداری انجام شود و مورد آنالیز قرار گیرد.

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: هدف اصلی این پژوهش، بررسی روش‌های مدیریت و دفع شیرابه در سایت البرز و ارائه راهکارهای اجرایی است.

مداحی هرندی تصریح کرد: در همین چارچوب و با مطرح کردن مهم‌ترین اهداف فرعی تحقیق، به مواردی از قبیل بررسی میزان شیرابه در فرایند تولید پسماند شهری، آنالیز کمی و کیفی شیرابه تولیدی از پسماندهای شهری، بررسی میزان فلزات سنگین در شیرابه تولیدی، راهکارهای کاهش تولید شیرابه در فرایند مدیریت پسماند شهری و نحوه مدیریت دفع شیرابه تولیدی از پسماندهای شهری و ارائه نقشه‌های اجرایی مدیریت دفع شیرابه می‌پردازیم.

کد خبر 625961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.