اجرای عملیات نورپردازی در محوطه بام سبز شهرداری اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: اجرای عملیات نورپردازی در محوطه بام سبز شهرداری اصفهان واقع در خیابان باغ گلدسته با هدف بهره‌وری از فضاهای شهری با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر کلاهدوزان با اشاره به اینکه امروزه یکی از مهمترین درخواست‌های شهروندان ارتقای کیفیت فضای شهری و زیباسازی شهر و نورپردازی است، اظهار کرد: با توجه به حجم ترددهای شبانه‌روزی در خیابان باغ گلدسته، عملیات نورپردازی و روشنایی بام سبز شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: معتقدیم نورپردازی مناسب می‌تواند در نشان دادن حریم عمومی موجود در فضای شهری کمک و حتی در ایجاد امنیت، آسایش و جذابیت محیط‌های شهری نقش بسزایی ایفا کند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه تداوم حیات شهر در شب به واسطه همین نورپردازی‌ها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: یکی از دستاوردها و برنامه‌های راهبردی منظر شبانه شهر اصفهان در منطقه سه شهرداری، بهره‌وری از فضاهای شهری با ایجاد جذابیت‌های نورپردازی با هدف تقویت هویت فرهنگی و مذهبی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس عملیات پروژه نورپردازی در مرکزی‌ترین نقطه تردد گردشگری اصفهان با نصب ۵۰ پایه ۹۰ سانتی‌متری در این بوستان انجام و این عملیات در نقاط مختلف منطقه سه شهری نیز آغاز شده است.

کلاهدوزان با تاکید بر استفاده از نمادهای فرهنگی در شأن اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه ترکیب پایه‌ها و زاویه‌های نوردهی به گونه‌ای تنظیم شده است که خطوط سایه‌ای منظم و ستاره‌ای شکل را در چهار طرف پایه ایجاد کند تا علاوه بر تأمین روشنایی محوطه، محیطی جذاب و دل‌انگیز برای شهروندان فراهم شود.

وی ادامه داد: عملیات نورپردازی معابر منطقه سه شهرداری با توجه به تکنولوژی‌های به‌روز و با مصرف بهینه انرژی همراه با تنوع نوری و رنگی گسترده در نورپردازی‌های شهری طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

اجرای عملیات نورپردازی در محوطه بام سبز شهرداری اصفهان

کد خبر 625938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.