راه‌اندازی متروی پرند مستلزم تزریق مالی دولت است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود به‌منظور راه‌اندازی خط متروی پرند، ۲۱۰ میلیارد تومان به صورت نقد به شهرداری پرداخت شود که انجام نشده است و راه‌اندازی هرچه سریع‌تر متروی پرند مستلزم تزریق مالی دولت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری امروز_ یک‌شنبه بیستم آذر_ در یکصدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قول بهره‌برداری از متروی پرند تا خردادماه سال آینده، اظهار کرد: فاصله بین ایستگاه پرند تا شهر آفتاب ۳۵ دقیقه است، این خط تنها سه واگن دارد که با احتساب زمان رفت و برگشت قطار، این سفر ۷۵ دقیقه زمان می‌برد، لذا باید خط دوم در نظر گرفته شود که نیاز به هشت قطار دارد.

وی با بیان اینکه ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این خط پیش‌بینی شده بود، افزود: قرار بود ۲۱۰ میلیارد تومان به صورت نقد پرداخت شود که انجام نشد، ۱۱۷ میلیارد تومان دیگر نیز به صورت غیرنقدی و از طریق واگذاری ملک برای تأمین تجهیزات پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: قرار شده است ۲۵ هکتار زمین به صورت یکجا واگذار شود تا پیمانکار بتواند تجهیزات و لوازم مورد نیاز را خریداری کند و وعده داده شده محقق شود.

آقامیری اضافه کرد: ایستگاه متروی پرند نیازمند دو فیدر پست برق با ظرفیت ۷.۵ مگاوات است که نیروگاه پرند باید آن را تأمین کند و تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هزینه صددرصدی ساخت مترو از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند بر عهده دولت است، گفت: شهرداری تهران تنها مجری این طرح است و اگر خردادماه طرح تحویل داده نشود، باری روی دوش شهرداری نیست و دولت باید هزینه هر دو خط را تأمین کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تقاضای من این است که شهرداری از قول رئیس‌جمهور استفاده و تأمین ۶۳۰ واگن را تسریع کند تا بتواند هشت قطار این خط را تأمین کند و قولی که سال‌ها به مردم پرند داده شده است، عملیاتی شود.

کد خبر 625937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.