اجرای طرح بازیافت ضایعات نسوز در ۵ هکتار از اراضی ملی بروجن

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: پنج هکتار از اراضی ملی به اجرای طرح بازیافت ضایعات‌ نسوز در شهرستان بروجن اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر احمدی امروز _یکشنبه بیستم آذرماه_ در جلسه کمیته تخصصی استعدادیابی اراضی، اظهار کرد: این کمیته با تخصیص ۱۲ هکتار از اراضی ملی استان چهارمحال و بختیاری جهت اجرای طرح‌های مختلف صنعتی، خدماتی و وابسته به کشاورزی موافقت کرد، طرح تولید سرم در سطح شش هکتار از اراضی ملی شهرستان بن از جمله این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه پنج هکتار از اراضی ملی به اجرای طرح بازیافت ضایعات‌نسوز در شهرستان بروجن اختصاص یافت، ادامه داد: برای طرح هشت هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی یک هکتار زمین از اراضی ملی استان در شهرستان کیار تخصیص یافت.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: منابع طبیعی بستر حیات و زیربنای توسعه در استان است که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و رعایت دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های درون سازمانی جهت تأمین زیرساخت اولیه این بخش از توسعه پایدار در راستای ایجاد اشتغال، تولید و درآمد در اختیار بخش‌های صنعتی و کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: فلسفه فعالیت‌های آبخیزداری کمک به حفظ پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت روان‌آب‌های فصلی است که یکی از اثرات مهم آن کمک به حوزه‌های زیرمجموعه و جلوگیری از ورود رسوبات به پشت سدهای بزرگ است.

احمدی گفت: کمک به آبخوان دشت‌ها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی که موجب نفوذ آب در زمین و جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود، کنترل سیلاب‌ها و مهار کردن آب‌های طغیانی در فصل بارندگی از دیگر اثرات طرح‌های آبخیزداری است.

وی با بیان اینکه کنترل فرسایش خاک، تقویت آبخوان‌ها، تقویت پوشش گیاهی و کنترل سیلاب‌های فصلی از جمله مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته در شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، شهرکرد، بن و لردگان پروژه‌های آبخیزداری و پخش سیلاب اجرا شده و پس از تخصیص اعتبارات، در سال جاری برنامه‌های متنوع آبخیزداری در این استان اجرا می‌شود.

کد خبر 625910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.