کاهش ۹ درصدی تلفات گازگرفتگی در آبان‌ماه سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۹ درصدی تلفات گازگرفتگی در آبان‌ماه سال جاری، گفت: طی ماه گذشته، ۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز در استان جان خود را از دست دادند.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس آمارهای موجود همواره در نیمه دوم هر سال تعدادی از شهروندان به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست می‌دهند که عمده این حوادث به دلیل بی‌توجهی به استانداردها در به‌کارگیری وسایل گرمایشی و رعایت نکردن نکات و اصول ایمنی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۷۵.۴ درصد تلفات سال گذشته در نیمه دوم سال ثبت شده است، ادامه داد: در سال گذشته ۶۱ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن در اصفهان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۵۱ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بودند، این در حالی است که ۴۶ نفر از فوت‌شدگان مسمومیت با گاز در سال گذشته در نیمه دوم سال جان باخته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته بیشترین آمار تلفات گازگرفتگی با ۱۳ نفر در دی‌ماه و پس از آن در آبان‌ماه با ۱۱ فوتی گزارش شده است، از این رو توصیه می‌شود که شهروندان در آستانه ورود به فصل زمستان توجه بیشتری به نکات در پیشگیری از مسمومیت با گاز داشته باشند.

وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی تلفات گازگرفتگی در آبان‌ماه سال جاری، اضافه کرد: در آبان‌ماه سال جاری ۱۰ نفر براثر مسمومیت با گاز در استان اصفهان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد تلفات ۱۱ نفر بود، ۹ درصد کاهش داشته است.

فیروزبخت با اشاره به جان باختن ۳۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز در هشت ماهه سال جاری در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۰ نفر مرد و شش نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۴.۱ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: منوکسید کربن یکی از شایع‌ترین موارد مسمومیت بوده که احتراق ناقص سوخت‌های فسیلی باعث تولید آن می‌شود و به علت تمایل شدید آن برای اتصال به هموگلوبین (حدود ۲۰۰ برابر اکسیژن)، حتی غلظت‌های پایین آن نیز می‌تواند در بدن تجمع یابد و مسمومیت با منوکسید کربن را ایجاد کند.

کد خبر 625897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.