سقوط جامعه اسلامی به علت بی‌توجهی به رهبری امیرالمومنین بود/مدافع سرسخت ولایت باشیم

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی تمام انسان‌ها در سراسر تاریخ و جهان معرفی کرد و گفت: ویژگی‌های اخلاقی حضرت برای ما در شرایط کنونی درسی است که باید مدافع سرسخت ولایت باشیم.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در خصوص ابعاد جهاد تبیین فاطمی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) تربیت شده دامن رسول خدا و منتخب خداوند متعال است، زبان امثال ما از بیان ابعاد این شخصیت ناتوان است، اما از زبان قرآن می‌توان گفت که همه حرکت‌های حضرت زهرا (س) «لوجه الله» یعنی برای خداوند بود.

وی این قدرت الهی را زمینه‌ساز شجاعت، علم، آگاهی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های اخلاقی برای حضرت زهرا (س) دانست و افزود: قدرت الهی توانایی عظیمی برای حضرت در برابر دشمنان ایجاد کرده بود و به همین دلیل قوی‌ترین فرد برای دفاع از ولایت و مسائل مربوط به آن بوده و هست.

نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی تمام انسان‌ها در سراسر تاریخ و جهان معرفی کرد و گفت: حضرت زهرا (س) نخستین مدافع قاطع، شجاع و عالم از محور اسلام و توحید یعنی امیرالمومنین (ع) و ولایت همچنین نخستین شهید راه ولایت است، این شخصیت برجسته نطق قرایی در مسجد مدینه برای زنان قرائت کرد که شامل ۱۲ قسمت است.

وی این نطق را دکترین و استراتژی حرکت تمام انسان‌ها در مسیر انقلاب و اسلام و دفاع از قرآن و ولایت توصیف کرد و یادآور شد: در قسمت دوازدهم این خطبه حضرت عامل سقوط در جامعه اسلامی را دو مورد معرفی می‌کنند نخست آن که قرآن را پشت سر گذاشتند و دوم به رهبری امیرالمومنین (ع) توجهی نکردند.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به دفاع سرسخت حضرت زهرا (س) از امیرالمومنین (ع) ادامه داد: این ویژگی‌های اخلاقی برای ما در شرایط کنونی درسی است که باید مدافع سرسخت ولایت باشیم.

کد خبر 625866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.