آغاز ساخت مسکن اجتماعی در ونکوور

شورای ونکوور، یکی از شهرهای غربی کانادا، به‌اتفاق‌ آرا طرحی را برای تسریع پیاده‌سازی پروژه‌های مسکن اجتماعی جدید در شهر تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای ونکوور طرح تسریع ساخت مسکن‌های اجتماعی شهر را به‌اتفاق آرا تصویب کرد. این مصوبه شهر را به‌سمت بررسی این امر هدایت می‌کند که چگونه می‌توان مسکن‌های اجتماعی تا ۱۲ طبقه را بدون نیاز به منطقه‌بندی مجدد و برگزاری نظرسنجی‌های عمومی در بعضی از محله‌های شهر ایجاد کرد.

یکی از اعضای شورای شهر ونکوور این طرح را در آخرین جلسه ویژه شورا مطرح کرد و در دفاع از آن گفت که حذف این مراحل باعث تسریع روند ساخت‌وساز و کاهش هزینه‌ها می‌شود. این عضو شورای شهر در سال گذشته نیز طرحی مشابه ارائه کرده بود که در صحن شورا شکست خورد اما اصلاحات مناسب وی در طرح ارائه‌شده سال جاری مورد استقبال همه اعضای شورای شهر قرار گرفت.

عضو شورای شهر ونکوور بر این باور است که اصلاحات سرعت پیشرفت طرح را کند می‌کند و میزان کاسته شدن از این سرعت به نظر شورا بستگی دارد، اما همه اعضا دست‌به‌دست هم داده‌اند و به‌سختی تلاش می‌کنند تا با کاهش موانع موجود، مسکن‌هایی ساخته شود که نیاز شدیدی در سراسر شهر به آن‌ها احساس می‌شود.

شورای شهر اعلام کرده است که همچنان راه‌هایی برای مشارکت مردم در پروژه‌های شورا در زمینه مسکن‌های اجتماعی در آینده وجود دارد، اما آنچه که در وهله کنونی بسیار مورد نیاز است و مهم‌ترین عنصر موجود به‌شمارمی‌رود ساده‌سازی پروژه‌ها و سرعت انجام آن‌ها محسوب می‌شود.

شورا این‌گونه توضیح داد که بازنگری چند ساله در هر پروژه سال‌ها طول می‌کشد و نیازمند میلیون‌ها دلار هزینه اضافه است. این امر روند ساخت مسکنی که شهر به‌شدت به آن نیاز دارد را بسیار دشوار می‌کند. حال آن‌که سرعت بخشیدن به این فرآیند آن را مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند، ریسک‌ها را کاهش می‌دهد و احتمال تأمین بودجه ارشد دولت را بالا می‌برد.

به‌این‌ترتیب شورای شهر ونکوور با تأیید طرح تسریع پیاده‌سازی پروژه‌های مسکن اجتماعی جدید، به آغاز هرچه سریع‌تر ساخت‌وساز این مسکن‌ها سرعت بخشید.

آغاز ساخت مسکن اجتماعی در ونکوور

کد خبر 625839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.