انگلستان یک _ فرانسه ۲/بانگ خروس‌ها نعره شیرها را خفه کرد!

انگلیس می‌خواهد جام را به خانه برگرداند و فرانسه نیز مدافع عنوان قهرمانی است؛ یک دوئل هیجان‌انگیز که فینال زودهنگام جام جهانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲، امروز، شنبه نوزدهم آذر از ساعت ۲۲:۳۰، انگلیس و فرانسه به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم ملی فرانسه موفق شد با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد و به نیمه نهایی راه یابد.

دیدار تیم‌های انگلیس و فرانسه

مرحله یک چهارم‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

ورزشگاه: البیت

گل‌ها: شوامنی (دقیقه ۱۸) و ژیرو (دقیقه ۷۸) برای فرانسه، هری کین (دقیقه ۵۴) برای انگلیس

اخطار: گریزمان (دقیقه ۴۳) و دمبله (دقیقه ۴۷) و تئو هرناندز (دقیقه ۸۲) از فرانسه، مگوایر (دقیقه ۸۹) از انگلیس

ترکیب انگلیس: پیکفورد | شاو، مگوایر، استونز، واکر | هندرسون (۷۹- مونت)، رایس، بلینگام | فودن (۸۵- رشفورد)، کین، ساکا (۷۹- استرلینگ)

سرمربی: گرت ساوتگیت

ترکیب فرانسه: لوریس | اوپامکانو، واران، کانده، هرناندز | ربیو، شوامنی | گریزمان، دمبله (۷۹- کومان)، ام باپه | ژیرو

سرمربی: دیدیه دشان

داور: ویلتون سامپایو

شرح بازی:

در نیمه اول توپ و میدان بیشتر در اختیار تیم ملی انگلیس بود و فرانسوی‌ها بیشتر به سرعت دمبله و امباپه در ضدحمله ها دل خوش کرده بودند. در حالی که بازی در دقایق ابتدایی آرام دنبال می‌شد، شوت دیدنی و غافلگیر کننده شوامنی دروازه انگلیس را باز کرد تا جوردن پیکفورد پس از ۳ کلین شیت برابر آمریکا، ولز و سنگال دروازه خود را باز شده ببیند. در ادامه حملات انگلیسی‌ها به رهبری کین چندین بار تا آستانه باز شدن دروازه خروس‌ها پیش رفت و حتی صحنه مشکوک خطای اوپامکانو روی هری کین درون محوطه جریمه فرانسه نیز پنالتی گرفته نشده تا شاگردان دیدیه دشان نیمه اول را با پیروزی به رختکن بروند.

در نیمه دوم انگلیسی‌ها برای جبران گل خورده به میدان آمدند و چندین و چند بار دروازه لوریس را با خطر جدی مواجه کردند. بوکایو ساکا از بهترین‌های انگلیس در این جام، در این بازی نیز از بهترین بازیکنان تیمش بود و نقش مهمی در حملات سه شیرها داشت، جایی که توانست یک پنالتی برای تیمش کسب کند تا هری کین بازی را به تساوی بکشاند. در ادامه بازی کمی متعادل شد و این بار باز هم اولیویه ژیرو موفق به گلزنی شد تا با ۴ گل زده در جدول گلزنان در کنار لیونل مسی قرار گیرد. بلافاصله پس از گل فرانسه ساوتگیت دست به تعویض زد و میسون مانت در همان ابتدای حضورش در زمین موفق به کسب دومین پنالتی برای انگلیس در بازی شد، اما این بار ضربه هری کین با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت. در ادامه حملات شاگردان ساوتگیت چندان زهردار نبود تا فرانسه یک قدم دیگر به دفاع از عنوان قهرمانی خود نزدیک تر شود. هر چند آن‌ها برای کسب این عنوان سد محکمی به نام مراکش را در نیمه نهایی برابر خود خواهند دید.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۱۸- فرانسه) - دمبله با پاس رو به عقب گریزمان را صاحب توپ کرد و این بازیکن نیز با یک پاس رو به عقب دیگر توپ را به شوامنی سپرد و شلیک تماشایی ستاره خط میانی فرانسه توپ را به گوشه دروازه پیکفورد فرستاد.

۱-۱ (دقیقه ۵۴- انگلیس) - بوکایو ساکا حرکت تیمی زیبایی انجام داد و موفق شد یک پنالتی به دست بیاورد. در ادامه نیز هری کین از روی نقطه پنالتی خلاف جهت لوریس به توپ ضربه زد و دروازه حریف را باز کرد.

۲-۱ (دقیقه ۷۸- انگلیس) - ارسال دقیق آنتوان گریزمان از سمت چپ به ژیرو رسید و او هم با ضربه سر دقیق خود به گوشه دروازه پیکفورد موفق شد دومین گل فرانسه در این بازی را به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰: نفوذ فرانسوی‌ها از سمت راست و ارسال کنده به ژیرو رسید اما ضربه سر این بازیکن به راحتی در اختیار پیکفورد قرار گرفت.

دقیقه ۲۰: انگلیس روی حرکت تکنیکی ساکا صاحب یک ضربه ایستگاهی، پشت محوطه جریمه شد اما شوت لوک شاو را هوگو لوریس به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۶: تیم ملی انگلیس با هری کین صاحب یک فرصت خوب داخل محوطه جریمه فرانسه شد که ستاره خط حمله سه شیرها نقش بر زمین شد و اعتراض زیاد بازیکنان نیز باعث شد تا صحنه در وی‌ای آر مورد بررسی قرار گیرد اما در نهایت داور دستور به ادامه بازی داده و خطایی روی کین تشخیص نداد.

دقیقه ۲۹: شوت از راه دور دیدنی هری کین پس از برخورد به بازیکن فرانسه تغییر مسیر جزئی داشت اما لوریس به خوبی با شیرجه مناسب توانست توپ را راهی کرنر کند.

دقیقه ۳۰: کرنر بازیکنان انگلیس به شکل خطرناکی به داخل محوطه جریمه آمد و نزدیک بود بازیکنان انگلیس با استفاده از شلوغی داخل محوطه به گل برسند که دفاع خروس‌ها به خوبی توپ را دور کرد.

دقیقه ۴۷: کرنر ارسالی لوک شاو توسط واران دور شد و در ادامه بلینگهام از پشت محوطه جریمه با یک ضربه والی دروازه لوریس را هدف قرار داد. واکنش استثنایی دروازه بان فرانسه باز هم مانع از گلزنی انگلیسی‌ها شد.

دقیقه ۵۰: پس از سیو لوریس، فودن از سمت راست توپ را در اختیار گرفت و ارسالی به نقطه دور محوطه برای هری مگوایر انجام داد. با این حال لوریس که هنگام خروج از دروازه اشتباه کرده بود موفق شد با خوش شانسی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۶: بلافاصله پس از شروع مجدد مسابقه، ربیو با یک شوت تماشایی نزدیک بود دروازه انگلیس را باز کند و تیمش را به گل دوم برساند. با این حال پیکفورد توانست به خوبی توپ را دفع کند.

دقیقه ۶۹: انگلیس صاحب یک ضربه ایستگاهی در سمت راست شد و ارسال عالی هندرسون با ضربه سر مگوایر همراه شد و توپ با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱: حرکت زیبای لوک شاو از چپ به شکل خطرناکی انجام شد و این بازیکن توپ را در ادامه به داخل محوطه فرستاد اما ضربه ساکا از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۵: تئو هرناندز به درون محوطه سانتر خطرناکی انجام داد و ژیرو نیز ضربه سر را زد که توپ تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۷۶: ارسالی که به درون محوطه انگلیس انجام شد به گریزمان رسید و این بازیکن نیز توپ را مقابل دروازه صاحب موقعیت کرد اما ضربه ژیرو درست به مرکز دروازه رفت و پیکفورد موفق شد توپ را به خوبی دفع کند.

دقیقه ۸۲: ارسال بلند بازیکنان انگلیس از سمت چپ قبل از رسیدن به مونت با درگیری او و هرناندز همراه شد و در نهایت ستاره انگلیس نقش بر زمین شد. داور ابتدا تشخیص به ادامه بازی داد اما پس از بازبینی صحنه، برای دومین بار نقطه پنالتی را نشان داد.

دقیقه ۸۴: هری کین برای دومین بار پشت ضربه پنالتی ایستاد اما این بار لوریس جهت توپ را تشخیص داد و ضربه کین نیز با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۹۰: ارسال بلند و خطرناک شاو از سمت چپ را لوریس با نوک انگشتان خود به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۰+۹۰: انگلیس صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه شد و ضربه رشفورد روی تور دروازه فرود آمد تا آخرین فرصت انگلیس هم از بین برود.

کد خبر 625799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.