پیوند دانشگاه و صنعت، روند خروج ارز از کشور را معکوس می‌کند

معاون پژوهشی پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان گفت: پیوند دانشگاه و صنعت علاوه بر بهبود فضای اشتغال می‌تواند روند خروج ارز از کشور را معکوس کند و با سوق‌دادن جوانان به سمت بازار کار و تولید محصول در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، آنان را از مزایای اقتصادی تاًسیس این شرکت‌ها بهره‌مند سازد.

نوشین محمدی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فاصله بسیار زیاد بین دانشگاه و صنعت طی سالیان اخیر باعث شده است که علی‌رغم رشد کشور در بحث تولید علم و مقالات از نظر تولید فناوری و پژوهش‌های محصول‌محور فعالیت چشم‌گیری مشاهده نشود.

وی در ادامه افزود: اخیراً فاصله بین صنعت و دانشگاه در حال کاهش است؛ پیوند صنعت و دانشگاه از نظر اقتصادی می‌تواند برای کشور و جوانان مزایای فراوانی داشته باشد که اشتغال‌زایی ویژه برای جوانان یکی از مزایای مهم آن است.

معاون پژوهشی پژوهشکده قلب‌وعروق اصفهان خاطر نشان کرد: درصورتی‌که جوانان در حوزه صنعت و پزشکی با کمک اساتید دانشگاه در راستای تولید محصولات فعالیت داشته باشند، می‌توانند در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، محصول را به تولید انبوه برسانند و با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت از مزایای ویژه بهره‌مند شوند. علاوه بر متخصصان جوان می‌توان از نیروهای مهارتی نیز در شرکت‌های دانش‌بنیان بهره برد.

وی تصریح کرد: پیوند دانشگاه و صنعت علاوه بر بهبود فضای اشتغال می‌تواند روند خروج ارز از کشور را معکوس کند و با سوق دادن جوانان به سمت بازار کار و تولید محصول در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، آنان را از مزایای اقتصادی تاًسیس این شرکت‌ها بهره‌مند سازد.

محمدی‌فرد در پایان اضافه کرد: سیاست‌های حمایتی دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات کم‌بهره نشان از عزم جدی در راستای تجاری‌سازی علم و پژوهش و جلوگیری از خروج ارز دارد.

کد خبر 625786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.