بیانیه کمیته قطر درباره مرگ مشکوک خبرنگار آمریکایی

کمیته قطری برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ درباره مرگ ناگهانی خبرنگار آمریکایی در جریان دیدار شب گذشته هلند و آرژانتین توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «گرانت وال»، روزنامه‌نگار ۴۸ساله آمریکایی که سابقه فعالیت در Sport Illustrated را نیز داشت، در حین پوشش خبری دیدار شب گذشته میان آرژانتین و هلند در محوطه مطبوعاتی ورزشگاه لوسیل از هوش رفت که تیم پزشکی بلافاصله پس از این اتفاق به او ماساژ قلبی دادند و او را به بیمارستان منتقل کردند، اما با وجود کمک‌های اورژانسی، در نهایت ایست قلبی کرد و صبح امروز جان خود را از دست داد.

کمیته برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به‌دنبال این اتفاق تلخ اعلام کرد: وال در حال گزارش بازی هلند و آرژانتین بود که از حال رفت و روی زمین افتاد. پزشکان نتوانستند جانش را نجات دهند و علت مرگش نیز ایست قلبی اعلام شده است. ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده گرانت وال، دوستانش و روزنامه‌نگاران ابراز می‌کنیم. ما با سفارت آمریکا در قطر و مقام‌های محلی در تماس هستیم تا جسد وال را طبق درخواست خانواده‌اش به وطنش بازگردانیم.

بیانیه کمیته قطر درخصوص مرگ مشکوک خبرنگار آمریکایی

در ادامه این بیانیه آمده است: از درگذشت وال بسیار متاسفیم. او به‌خاطر عشق زیاد به فوتبال معروف بود و برای پوشش هشتمین جام‌جهانی‌اش در قطر حضور داشت. او در منطقه رسانه‌ای ورزشگاه لوسیل برای گزارش بازی هلند و آرژانتین ناگهان بیمار شد. مراقبت‌های فوری پزشکی در محل انجام شد و عملیات احیای وی نیز در بیمارستان صورت گرفت.

گرانت وال دوشنبه هفته گذشته، احساس بیماری برونشیت کرده و به بیمارستان مراجعه کرده بود. خودش از وضعیت سختش در آن روزها صحبت کرده بود.

البته برادر خبرنگار آمریکایی می‌گوید: برادر من سالم بود. گرانت وال در قطر تهدید به مرگ شده بود و فکر می‌کنم او را کشته‌اند.

پیش‌تر نیز به‌خاطر پوشیدن پیراهن رنگین‌کمانی، از حضور گرانت وال در ورزشگاه محل برگزاری دیدار ولز و آمریکا جلوگیری شده بود.

کد خبر 625745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.