پرتغال صفر _ مراکش یک/ سریال شگفتی‌ساز مراکش ادامه دارد

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های پرتغال و مراکش مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز _ شنبه نوزدهم آذر _ دو تیم مراکش و پرتغال از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های پرتغال و مراکش

ورزشگاه: الثمامه

گل‌ها: یوسف النصیری (دقیقه ۴۲)

اخطار: اشرف دری (دقیقه ۷۰) مراکش

ولید شدیر (دقیقه ۲+۹۰ کارت قرمز) مراکش

ترکیب پرتغال:

دیگو کاستا، دیگو دالوت، په‌په، روبن دیاس، رافائل گررو، اوتاویو، روبن نوس، برناردو سیلوا، برونو فرناندس، گونزالو راموس و ژائو فلیکس

سرمربی: فرناندو سانتوس

ترکیب مراکش:

یاسین بونو، رومن سایس، جواد الیمیغ، اشرف حکیمی، یخیی عطیه‌الله، سفیان آمرابات، عزالدین اوناهی، سلیم املاح، یوسف النصیری، حکیم زیاش و سفیان بوفال

سرمربی: ولید الرکراکی

داور: فوکاندو تیو

شرح بازی:

هر دو تیم نیمه اول بازی را هجومی آغاز کردند و شاگردان فرناندو سانتوس در همان دقایق ابتدایی نیز شانس پیش افتادن از حریف خود را داشتند، اما درخشش یاسین بونو مانع از گل‌زنی ژائو فیلیکس شد.

شاگردان ولید الرکراکی در این بازی سعی داشتند از طریق پیاده کردن تاکتیک‌های دفاعی و متکی بودن به ضد حملات خطرناک، دروازه پرتغال را باز کنند و به همین دلیل در بیشتر دقایق بازی، توپ و میدان را در اختیار ناوبرها قرار داده بودند و عمدتاً در یک‌سوم محوطه جریمه این تیم تراکم دفاعی به‌چشم می‌خورد.

پرتغال هم به‌لحاظ میدان‌داری، تیم برتر زمین محسوب می‌شد و مالکیت توپ بیشتری را در اختیار داشت و تلاش می‌کرد از طریق حمله و ارسال از جناحین، دروازه یاسین بونو را باز کند که این تفکر بدون نتیجه باقی ماند.

به‌طور کلی می‌توان گفت که اگرچه شاگردان سانتوس برتری نسبی به مراکش داشتند، اما شاگردان الرکراکی در خلق موقعیت موفق تر بودند و در نهایت شیرهای اطلس با تک‌گل یوسف النصیری به‌عنوان تیم برنده راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم، بازیکنان پرتغال بازی را هجومی‌تر از ۴۵ دقیقه ابتدایی آغاز کردند و بارها از طریق ارسال‌های هوایی، ضربات کرنر و حتی شوت از راه دور، دروازه مراکش را به‌خطر انداختند، اما تمرکز مدافعان ولید الرکراکی و درخشش یاسین بونو اجازه گل‌زنی را به مهاجمان فرناندو سانتوس نداد.

شیرهای اطلس در نیمه دوم، در لاک دفاعی فرورفته بودند و سعی می‌کردند از نیمه زمین پرتغال پرس و مهار بازیکنان را اجرا کنند و در مواقعی که صاحب توپ می‌شدند، با ضدحملات انتحاری دروازه حریف را با تهدید مواجه می‌کردند و بدون تردید اگر مهاجمان این تیم کمی دقت عمل به خرج می‌دادند با توجه به لغزش‌های گلر پرتغال، شانس به‌ثمر رساندن گل‌های بیشتر را داشتند.

در هر حال، بازی تهاجمی و روان پرتغال، نمایش مطلوب مدافعان مراکش و نوع ترکیب هر دو سرمربی باعث شد شاهد یک رقابت جذاب و مهیج باشیم که در نهایت پیروزی اقتصادی مراکش و خداحافظی پرتغال را به‌همراه داشت.

شرح گل‌ها:

دقیقه ۴۲ _ خروج اشتباه دیگو کاستا از دروازه پرتغال سبب شد یوسف النصیری با ضربه سر اولین گل بازی را به‌ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴ _ ضربه سر ژائو فیلیکس توسط یاسین بونو راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۳ _ شوت رافائل گررو در شلوغی محوطه جریمه مراکش توسط مدافعان این تیم دفع شد.

دقیقه ۳۰_ شوت خطرناک ژائو فیلیکس با دخالت مدافع مراکش راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۴_ شوت بازیکن پرتغال به تیر دروازه مراکش برخورد کرد.

دقیقه ۴۹_ ضربه سر خطرناک رومن سایس توسط دیگو کاستا مهار شد.

دقیقه ۶۴_ شوت برونو فرناندز با اختلاف کم از بالای دروازه مراکش بیرون رفت.

دقیقه ۸۲_ شوت از راه دور ژائو فیلیکس با واکنش زیبای یاسین بونو مهار شد.

دقیقه ۱+۹۰_ ضربه رونالدو توسط یاسین بونو در دو مرحله مهار شد.

دقیقه ۵+۹۰_ موقعیت تک‌به‌تک ابوخلال با دیگو کاستا از دست رفت.

دقیقه ۷+۹۰_ ضربه سر په‌په از کنار دروازه مراکش بیرون رفت.

نکات ویژه:

کد خبر 625741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.