جای مدیریت یکپارچه شهری برای تحقق حکمرانی مطلوب خالی است

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جای مدیریت واحد یا یکپارچه شهری در کشور خالی است، لذا این امر برای تحقق حکمرانی مطلوب در شهرها باید تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز_ شنبه نوزدهم آذر_ در رویداد «شهرگاه» هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری که با موضوع «مالی، اقتصادی و سرمایه انسانی» در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون در مسئولیت‌های مختلفی، خدمتگزار مردم بوده‌ام و در صحنه‌های متعدد اجرایی حضور داشته و اذعان دارم که ضعف در حکمرانی، مسئله اصلی کشور است.

وی تصریح کرد: بارها در مجلس شورای اسلامی شاهد وضع قوانینی بوده‌ایم که روح آن با اجراییات و صحنه عمل مخالف بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ادوار سابق شهرداری و وجود برخی مدیران جسور در پیشبرد اهداف و آبادانی شهر اصفهان، گفت: امروزه اغلب مدیران هراس دارند و با جسارت اقدام نمی‌کنند که البته دلایل خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: در گذشته جسارت وجود داشت، اما برنامه مدونی نبود، در حالی که امروزه برنامه‌های مدونی تدوین می‌شود، اما جسارت لازم در بین مدیران وجود ندارد.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: جای مدیریت واحد یا یکپارچه شهری در کشور خالی است، لذا این امر برای تحقق حکمرانی مطلوب در شهرها باید تحقق یابد.

وی افزود: ساختار شهرداری یک ساختار زنده است و این حُسن شهرداری بوده است که مطابق با مشکلات می‌تواند سریع تصمیم‌گیری و مشکلات را رفع کند، در حالی که بسیاری از دستگاه‌ها از پویا نبودن سازمان خود و نداشتن اختیار برای گرفتن تصمیمات جدید رنج می‌برند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری به صورت مستقیم برای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و به شکل غیرمستقیم برای ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در شهر تصمیم‌گیری می‌کنیم، لذا نیازمند یک تصمیم‌گیری واحد در شهر هستیم.

کد خبر 625717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.