تشکیل کارگروه فرهنگی در آرامستان‌های نجف‌آباد

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری نجف‌آباد با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگی در این سازمان گفت: این کارگروه تصاویر متوفیان روی سنگ قبور و کتیبه‌ها را جهت هم‌خوانی با موازین شرعی و اسلامی بررسی و در صورت نبود مشکل جهت نصب به پیمانکار معرفی می‌کند.

ابراهیم زارعان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ارائه شده توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری نجف‌آباد، اظهار کرد: نماز جماعت و برگزاری زیارت عاشورا پنج‌شنبه‌های هر هفته در این سازمان اقامه می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در مجموعه آرامستان در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی، افزود: درصدد هستیم غرفه‌ای تحت عنوان عرضه محصولات فرهنگی در آرامستان ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری نجف‌آباد خاطرنشان کرد: جهت ایجاد فضای معنوی و برگزاری مراسم و مناسبت‌ها، فعال کردن سیستم صوت آرامستان از طریق دکل‌های بی‌سیم برای اطلاع‌رسانی‌ها در مجموعه آرامستان ایجاد شده است.

زارعان با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگی در سازمان آرامستان نجف‌آباد، تصریح کرد: این کارگروه تصاویر متوفیان (به‌ویژه بانوان) روی سنگ قبور و کتیبه‌ها را جهت هم‌خوانی با موازین شرعی و اسلامی بررسی و در صورت نبود مشکل جهت نصب به پیمانکار معرفی می‌کند.

وی گفت: ۱۸۶۰ حفره قبر از سال گذشته تاکنون ایجاد شده است و در حال تهیه یک نرم‌افزار جامع جهت ایجاد بانک اطلاعاتی آرامستان‌ها هستیم که همراه با نقشه GIS از همه منطقه است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری نجف‌آباد اضافه کرد: علاوه بر آن یک اپلیکیشن جهت جست‌وجوی متوفیان طراحی شده است تا افراد بتوانند به اطلاعات آنها دست پیدا کنند.

زارعان افزود: احداث وسایل بازی کودکان در آرامستان قدیم و جدید، انتقال و جابه‌جایی خط لوله آب به طول ۷۰۰ متر، پایش کلی فضای سبز آرامستان قدیم و جدید، مرمت و بازسازی ساختمان نمازخانه، احداث ساختمان پیمانکاران و ساختمانی جهت پذیرایی شهروندان از دیگر خدماتی است که سازمان آرامستان شهر نجف‌آباد در مسیر جریان خدمت به همشهریان تقدیم کرده است.

کد خبر 625700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.