زیرساخت‌های گردشگری برای کاهش نرخ بیکاری توسعه یابد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به ظرفیت‌های خاص این استان به‌ویژه شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت در حوزه گردشگری، انتظار می‌رود توسعه زیرساخت‌های این حوزه با هدف جذب سرمایه‌گذاران، کاهش نرخ بیکاری، بهبود وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه در دستور کار قرار گیرد.

سیاوش سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اختصاص تسهیلات مورد نیاز برای تجهیز زمین‌های کشاورزی بخش بازفت شهرستان کوهرنگ به شبکه‌های نوین آبیاری نیز از مطالبه‌های جدی مردم این بخش است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های خاص چهارمحال‌وبختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت در حوزه گردشگری، انتظار می‌رود توسعه زیرساخت‌های این حوزه با هدف جذب سرمایه‌گذاران، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، بهبود وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تأمین اعتبار برای صدور کارت عضویت اعضای شوراهای اسلامی از محل اعتبارات سازمان همیاری شهرداری‌های استان طبق بخشنامه ابلاغی اخیر وزارت کشور از ضروریات است تا روند صدور کارت‌ها تسریع بخشیده شود.

وی ادامه داد: استان چهارمحال‌وبختیاری از جمله بخش‌های کوهستانی فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود در یک فرجه زمانی یکسان، اگر در استان ما یک متر جاده احداث می‌شود، در سایر استان‌ها ۱۰ متر جاده ایجاد شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه لازمه رشد روزافزون جمعیت و توسعه اقتصادی، گسترش طرح‌های زیربنایی در استان است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در استان به خصوص تکمیل محورهای مواصلاتی باید از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذار استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: شهر هفشجان یکی از شهرهای ویژه برای تولید و پرورش نیروهای انسانی به‌ویژه در حرفه جوشکاری با قدرت‌های درآمدزایی و اقتصادی بالا برای کشور است، اما جزو شهرهای کمتربرخوردار از امکانات علمی، رفاهی و تفریحی در کشور بوده که نیازمند حمایت و توجه مسئولان است.

کد خبر 625693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.