خداحافظی تلخ اما سزاوارانه فن‌خال با تیم‌ ملی هلند+عکس

لوئیس فن‌خال ۷۱ساله با شکست تیم‌ ملی هلند مقابل آرژانتین و حذف از جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر، از هدایت لاله‌های نارنجی کنار رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال هلند و آرژانتین از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه‌شب هجدهم آذرماه در چارچوب دومین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه ملی‌لوسیل با قضاوت «آنتونیو متئو لاهوز» برابر یکدیگر قرار گرفتند که تیم ملی آرژانتین پس از ۱۲۰ دقیقه مهیج و تساوی دو بر دو در ضربات‌پنالتی، با درخشش امیلیانو مارتینز از سد هلند گذشت و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

تیم ملی هلند با وجود نمایش قابل تقدیر و جسورانه مقابل آرژانتین، برای دومین‌بار متوالی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی از گردونه مسابقات حذف شد؛ البته کماکان رکورد شکست‌ناپذیری این تیم با توجه به تساوی در ۹۰ دقیقه حفظ شد و نباختن تیم فن‌خال در بازی‌های اخیر به عدد ۲۰ (۱۴ پیروزی و ۶ تساوی) رسید.

همچنین هلند در جام‌جهانی ۲۰۲۲، تیم‌های ملی قطر (قهرمان قاره آسیا)، سنگال (قهرمان قاره آفریقا) و آمریکا (قهرمان گلدکاپ) را شکست داده بود. به‌دنبال شکست هلند برابر آرژانتین و حذف از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرارداد لوئیس فن‌خال ۷۱ ساله با لاله‌های نارنجی به پایان زمان خود رسید و بدین ترتیب فن‌خال از سمت خود کنار رفت.

براساس عقد قراردادی که چند ماه پیش میان فدراسیون فوتبال هلند و سرمربی اسبق بارسلونا صورت گرفت، رونالد کومان جانشین وی شد و از اول ژانویه سال ۲۰۲۳ رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.

خداحافظی تلخ اما سزاوارانه فن‌خال با تیم‌ملی هلند+عکس

فن‌خال البته با خلق رکوردی فوق‌العاده مثبت، از هدایت تیم ملی هلند کنار رفت؛ سرمربی ۷۱ ساله لاله‌های نارنجی در طول زمان حضور خود روی نیمکت هلند در ادوار جام‌جهانی، ۸ پیروزی و ۴ تساوی به‌دست آورد و هیچ‌گاه شکست نخورد؛ وی تنها دو بار در مراحل حذفی و ضربات‌پنالتی از دور مسابقات حذف شد که هر دو نتیجه در مراحل نیمه‌نهایی و یک‌چهارم نهایی جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ مقابل آرژانتین رقم خورد.

لوئیس فن‌خال سه‌مرتبه برای رقابت‌های جام‌جهانی سرمربی تیم ملی هلند شده بود که در سال ۲۰۰۲ از صعود به جام‌جهانی بازماند؛ سال ۲۰۱۴ در برزیل با پیروزی مقابل میزبان به سومی جهان رسید و در این دوره نیز برای راهیابی به نیمه‌نهایی چیزی جز ناکامی سهمش نشد.

گفتنی است سرمربی ۷۱ ساله لاله‌های نارنجی در شرایطی هدایت تیم ملی هلند را سال گذشته قبول کرد که درگیر بیماری سرطان بود اما با این‌وجود، تمام‌وقت برای موفقیت و نتیجه‌گیری هلند با جوانانی مستعد تلاش کرد.

کد خبر 625599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.