جایزه انرژی و محیط‌ زیست در دستان شیکاگو

استقرار نرم‌افزار عملیاتی تراگو (TerraGo) توسط شهر شیکاگو طی پروژه روشنایی هوشمند، به‌عنوان برنده جایزه جهانی شهر هوشمند در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد و این شهر را موفق به دریافت جایزه انرژی و محیط‌ زیست کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقدامات شیکاگو در زمینه برنامه روشنایی هوشمند شهر که پیش از این به صرفه‌جویی در هزینه برق برای مالیات‌دهندگان و تقویت اتصالات به‌منظور پایین نگهداشتن هزینه‌های تعمیر و نگهداری منجر شده بود، دریافت جایزه جهانی شهر هوشمند را برای این شهر به ارمغان آورد. سیستم شهر شیکاگو به‌دلیل تسریع صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش ردپای کربن، افزایش بهره‌وری عملیاتی و بهبود خدمات شهروندان، از میان بیش از ۳۰۰ طرح از بیش از ۶۰ کشور به‌عنوان برنده رده انرژی و محیط زیست انتخاب شد.

تراگو، پیشرو در راه‌حل‌های تعمیر و نگهداری شهر هوشمند و زیرساخت‌های شهری، این خبر را پس از برنده شدن در جوایز جهانی شهر هوشمند در جریان کنگره جهانی نمایشگاه شهر هوشمند (SCEWC) در بارسلون اعلام کرد.

برنامه روشنایی هوشمند شیکاگو، منجر به سبز و روشن‌تر شدن شهر شده و در عین حال صرفه‌جویی چشمگیری را در مصرف انرژی شهر رقم زده است، کیفیت دید در شب را در سرتاسر شهر بهبود بخشیده و مزایای بی‌شماری را برای ساکنان آن به‌ارمغان آورده است. پیش‌بینی می‌شود طی ۱۰ سال آینده، این برنامه با صرفه‌جویی صد میلیون دلار در هزینه برق مالیات‌دهندگان همراه باشد.

جایزه انرژی و محیط‌زیست در دستان شیکاگو

برنامه مذکور با نوسازی بیش از ۲۸۰ هزار چراغ خیابانی منسوخ شده و پرفشار نارنجی (HPS)، آن‌ها را با چراغ‌های LED شبکه‌ای که کارایی بالایی دارد جایگزین کند و پیمانکار اصلی آن یک شرکت پیشرو در زمینه بهره‌وری انرژی است. این پروژه همچنین به ایجاد یکی از بزرگ‌ترین و قابل‌اعتمادترین سیستم‌های زیرساختی فناوری هوشمند در جهان کمک کرده است.

نرم‌افزار تراگو به‌منظور افزایش کارایی، کاهش هزینه‌های نگهداری و بهبود خدمات شهروندان، با سیستم مدیریت مرکزی چراغ‌های خیابانی هوشمند، سیستم اطلاعات جغرافیایی و ۳۱۱ سیستم شهری ادغام می‌شود تا سفارش‌های کاری سیار خودکار و عملیات میدانی هوشمند را ارتقا دهد.

از آنجاکه شهرهای مترقی مانند شیکاگو از روشنایی شبکه‌ای، زیرساخت‌های مدرن و حسگرهای شهر هوشمند استفاده می‌کنند، در این شهرها فرصتی برای مهندسی مجدد عملیات و کار هوشمندانه به روش‌هایی وجود دارد که قبلاً ممکن نبود و بهره‌گیری از نرم‌افزار پیشرفته‌ای همچون تراگو در آن، فرصتی برای تحقق چشم‌انداز عملیاتی آن به‌عنوان شهر هوشمند به‌شمار می‌رود.

جایزه انرژی و محیط‌زیست در دستان شیکاگو

کد خبر 625583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.