آزادی بیش از ۱۰۰۰ بازداشتی حوادث اخیر/ کیفرخواست متهمان حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)

آزادی بیش از هزار بازداشتی حوادث اخیر، پلمب ۱۰ موسسه حقوقی غیرمجاز در گرگان، صدور کیفرخواست پنج متهم اصلی حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و تفکیک زندانیان زن در همه زندان‌های کشور از زندانی‌های مرد را در بسته خبری حقوقی و قضائی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور اظهار کرد: جنگ ترکیبی اخیر که قابل قیاس با ایام جنگ تحمیلی نیست، آمیخته‌ای از موضوعاتی چون «سیاست»، «جنگ سایبری»، «جعل خبر و دروغ‌پراکنی»، «جنگ دیپلماسی و مخدوش کردن روابط ایران با دیگر کشورها»، «جنگ فرهنگی»، «ایجاد تضاد دینی، قومی و مذهبی» و «تشدید تحریم‌های اقتصادی و نظامی» بوده است.

وی گفت: موضوع جهاد تبیین امروز یکی از مهم‌ترین مسائل روز جامعه است و مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه به‌عنوان طلایه‌داران این امر، مورد خطاب رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنی بر ورود به عرصه جهاد تبیین و روشنگری هستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه هم‌اکنون روش دشمن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه نبوده و شاهد سبکی نو در دشمنی هستیم، افزود: در اغتشاشات اخیر، دشمنان با هماهنگی و هم‌افزایی با یکدیگر، با روش جنگ ترکیبی به مقابله با جمهوری اسلامی برخاسته‌اند که این امر سابقه نداشته است. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی مسئله نظامی و سپس اقتصادی را نشانه گرفت و در دهه‌های بعد، موضوع فرهنگ و سیاست را و امروز، با یک صحنه جدید از جنگ ترکیبی از تمام عوامل یادشده با اضافه شدن جنگ سایبری مواجه هستیم.

آزادی بیش از ۱۰۰۰ بازداشتی حوادث اخیر / ‏‬ دادگاه مسببان حوادث اخیر به سرعت برگزار می‌شود

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه گفت: پس از دستور رئیس این قوه، ۱۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند.

وی گفت: آمریکا امروز مظهر سلطه‌طلبی و دسیسه‌چینی، نیرنگ علیه ملت‌های آزاده و مترقی و ملت بزرگ ایران است؛ راه‌اندازی متعدد کودتا، اغتشاش و آشوب برای حذف مردم‌سالاری و جاسوسی و کشتن انسان‌های بی‌گناه، ازجمله صفحات پرونده سیاه این دولت (آمریکا) است که دانشجویان در روز شانزدهم آذرماه قیام کردند و همه ساله آن را ادامه می‌دهند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: تبیین اقدام اخیر رئیس قوه قضائیه و دستور او برای آزادی زندانیان، نکته دیگری است که باید به آن اشاره کنیم. با پیروزی تیم ورزشی ما در مسابقات جهانی و شادی ملت ایران از این پیروزی و متعاقب آن، ریاست قوه قضائیه دستوراتی ابلاغ کرد. نگاه قوه قضائیه ایجاد آرامش و دوستی بین آحاد جامعه است. نگاه این بود آن‌هایی که متنبه شدند و توبه کردند به دامان خانواده برگردند؛ دستور رئیس قوه قضائیه بر این بود آن‌هایی که نقش لیدری در اغتشاشات اخیر را نداشتند و صدمه‌ای به جان و مال و ناموس مردم نزدند با تمهیدات قانونی موجبات آزادی آن‌ها فراهم شود، بنابراین پس از دستور رئیس قوه قضائیه نزدیک به ۱۲۰۰ نفر از بازداشت‌شدگان آزاد شدند.

دادگاه رسیدگی به پرونده عاملان شهادت ۳ نیروی مدافع امنیت در اصفهان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به صدور کیفرخواست عاملان شهادت سه نیروی محافظ امنیت در اصفهان، از برنامه‌ریزی جهت برگزاری دادگاه علنی آن‌ها در روزهای آینده خبر داد.

وی از افزایش آمار ورودی پرونده و کمبود نیروی اداری و قضائی به‌عنوان دلایل وجود اطاله دادرسی در دادگستری شاهین‌شهر و میمه خبر داد و اضافه کرد: به علت کمبود نیروی اداری و قضائی و افزایش آمار ورودی پرونده به دادگستری شاهین‌شهر و میمه تا حدی با اطاله دادرسی در این حوزه روبه‌رو هستیم که با تخصیص ۲۰ نفر نیروی اداری و تعدادی نیروی قضائی تا چند ماه آینده این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

۱۰ مؤسسه حقوقی غیرمجاز در گرگان پلمب شد

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان از پلمب ۱۰ مؤسسه غیرمجاز حقوقی در گرگان خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۰ مؤسسه حقوقی غیرمجاز و بدون مجوز در گرگان پلمب شد، اظهار کرد: این موسسه‌ها بدون داشتن تخصص و مجوز، مشاوره‌های حقوقی به مراجعان ارائه می‌دادند و هزینه‌های هنگفت دریافت می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان برای شناسایی و برخورد با مؤسسه‌های حقوقی غیرمجاز، طرح پایش موسسه‌ها را در دستور کار دارد، ادامه داد: این ۱۰ مؤسسه نیز در قالب طرح پایش، پلمب شده است. برخی از مؤسسه‌های حقوقی غیرمجاز پلمب شده، با وعده حل تضمینی و ارائه مشاوره‌های اشتباه از مراجعان تا صد میلیون تومان پول دریافت کرده و برخی از این موسسه‌ها به محل تردد کارچاق‌کن‌ها تبدیل شده بودند.

تمام ارکان نظام اسلامی برگرفته از اراده ملت و حاکمیت قانون و شرع است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکمت‌علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری گفت: منشأ حکمرانی صحیح در نظام اسلامی، اراده مردم است و تمام ارکان نظام اسلامی برگرفته از اراده ملت و حاکمیت قانون و شرع است.

وی افزود: ۴۰ سال از تأسیس یک نظام قضائی با عنوان دیوان عدالت اداری که مولود انقلاب است، گذشت، در این ۴۰ سال مجموعه قضائی با الهام از فرامین بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و قانون اساسی به عنوان یک مرجع قضائی مستقل، چتر نظارت قضائی خود را بر عملکرد دستگاه‌های اداری کشور همواره حفظ کرده و منشأ خدمات بسیاری بوده است.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: براساس حکمرانی صحیح در نظام اسلامی که منشأ آن حاکمیت اراده مردم است، در پرتو احکام دینی و به منظور نظارت بر اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اجرایی کشور در اصول ۱۷۰ و ۱۷۳ قانون اساسی به تشکیلاتی با عنوان تشکیلات قضائی دیوان عدالت اداری پرداخته شده است.

کیفرخواست پنج متهم اصلی حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) صادر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در آستانه چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)، از صدور کیفرخواست متهمان حادثه تروریستی حمله به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد.

وی با بیان اینکه کیفرخواست پنج متهم اصلی این حادثه تروریستی صادر شده است و پرونده این افراد جهت طی شدن ادامه روند قضائی به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال خواهد شد، افزود: از ابتدای وقوع این حادثه تروریستی و تشکیل پرونده قضائی روند تحقیقات، شناسایی، بازداشت متهمان و تکمیل پرونده با نظارت ویژه قضائی در کمترین زمان ممکن انجام شد و امروز پس از گذشت ۴۰ روز از این حادثه پرونده در مرحله دادسرا تکمیل و با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه اتهام پنج متهم اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) محاربه، افساد فی‌الارض، عضویت در گروهک تروریستی داعش، عضویت در گروه باغی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و معاونت در افساد فی‌الارض است، اضافه کرد: روند رسیدگی به این پرونده در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز نیز با سرعت، دقت و به صورت ویژه انجام خواهد شد.

زندانیان زن در همه زندان‌های کشور از زندانی‌های مرد تفکیک شده‌اند

روابط عمومی سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: در تمام زندان‌های کشور، زندانیان زن از زندانی‌های مرد تفکیک شده‌اند و علاوه بر اینکه مراقبت از زندانیان زن حاضر در زندان‌های کل کشور توسط کارکنان زن صورت می‌گیرد، نحوه نگهداری این افراد نیز به صورت شبانه‌روزی مورد نظارت قرار دارد.

در پی انتشار برخی شایعات بی‌اساس و برخی ادعاهای کلی و بدون ذکر مصداق در فضای مجازی، روابط عمومی سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای ضمن رد این شایعات تاکید کرد: یکی از شاخص‌ترین طبقه‌بندی‌های موجود در زندان‌های کشور تفکیک زندانیان زن از بخش مردان است.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه نحوه نگهداری از زندانیان زن به صورت شبانه‌روزی مورد رصد و مراقبت است، آمده است: ساختار مدیریت زندان زنان از ابتدای ورود زندانیان به گونه‌ای طراحی شده که تمام اقدامات ازجمله نگهداری، اعزام به مراجع قضائی و درمانی توسط کارکنان زن انجام می‌شود.

شادمان احمدی شاکی خصوصی داشته است

شادمان احمدی دارای سوابق متعدد کیفری ازجمله شرکت در نزاع دسته‌جمعی، ضرب و جرح، سرقت، توهین و تمرد بوده و شاکی خصوصی داشته است؛ رسانه‌های معاند در راستای خبرسازی‌های دروغ و کشته‌سازی، این بار اقدام به انتشار خبر کشته شدن فردی به نام شادمان احمدی ۲۳ ساله در شهرستان دهگلان استان کردستان کرده‌اند.

این رسانه‌ها مدعی شده‌اند شادمان احمدی پس از بازداشت در بازداشتگاه دهگلان در اثر شکنجه فوت کرده است، براساس این گزارش، علت دستگیری اخیر احمدی شکایت شاکی خصوصی از وی بوده است.

طبق گزارش‌ها، شادمان احمدی در روز دستگیری که با شکایت شاکی خصوصی انجام شده بود، چندین بار اقدام به خودزنی خطرناک مانند کوبیدن سر به دیوار و بریدن گلو با شیشه کرده بود، همچنین پس از انتقال جسد وی به پزشکی قانونی و در معاینات صورت‌گرفته در بدن متوفی آثار کبودی‌های موازی مشاهده شده است.

کد خبر 625571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.