کیفیت آسفالت معابر شهری زنجان زیر ذره‌بین مدیران

به تازگی تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که وضعیت نامطلوب آسفالت را در یکی از معابر اصلی شهر زنجان پس از آسفالت‌ریزی نشان می‌دهد، این مسئله شهردار زنجان را بر آن داشت تا نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آسفالت‌ریزی معابر شهری یکی از مهمترین خدمات شهرداری‌ها به خصوص برای آمادگی شهر در فصول سرد سال است که طی سال‌های اخیر و با افزایش قیمت مواد اولیه با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است. شهر زنجان به دلیل شرایط آب و هوایی نیازمند زیرسازی مطلوب معابر و شریان‌های شهر است تا شهروندان در فصل زمستان برای تردد با مشکلی مواجه نشوند.

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان پس از اخذ رأی ۹ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، آسفالت‌ریزی معابر اصلی و فرعی را در دستور کار قرار داد و بسیاری از معابر شهری که طی چند دهه گذشته رنگ آسفالت ندیده بود، همزمان با نهضت آسفالت‌ریزی و طبق گفته شهردار به صورت دستی آسفالت شد. تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار تن آسفالت در معابر سطح شهر پخش شده و شهردار زنجان به دلیل پخش این حجم از آسفالت بارها از سوی اعضای شورای اسلامی شهر، شهروندان و استاندار زنجان مورد تحسین و تشویق قرار گرفته است.

هفته گذشته تصاویری در فضای مجازی در خصوص تخریب یکی از معابر شهر زنجان منتشر شد و برخی از مدیران و شهروندان با تعمیم این مورد، عملکرد ۹ ماهه شهرداری در خصوص آسفالت‌ریزی را زیر سوال بردند؛ به دنبال این مسئله دومین جلسه ویژه بررسی خرابی و نحوه بازسازی آسفالت با حضور شهردار زنجان، پیمانکار و ناظر برگزار شد تا شهروندان نسبت به کیفیت آسفالت‌ریزی در معابر شهری اطمینان حاصل کنند.

آسفالت‌ریزی با کنترل شاخص‌های کمی و کیفی

انتقادها در حالی مطرح شده است که طی ماه‌های نخست آسفالت‌ریزی، پریسا حمدملکی کارشناس کنترل کیفیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک زنجان در بازدید خبرنگاران از روند آسفالت‌ریزی معابر، تاکید کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان وظیفه نظارت بر پروژه آسفالت معابر شهر زنجان را برعهده دارد.

وی افزود: امسال برای نخستین‌بار آسفالت‌ریزی با کنترل شاخص‌های کمی و کیفی همچون دما، ضخامت، تنظیم نحوه فعالیت غلطک و شیب عرضی، طولی و کیفیت آسفالت به طور مستمر، روزانه و لحظه به لحظه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضمانت آسفالت‌ریزی در حال انجام در معابر سطح شهر زنجان پنج سال است، یعنی تا پنج سال هر مشکلی در آسفالت معابر ایجاد شود، پیمانکار موظف به رفع آن خواهد بود.

انجام پایدار و کیفی پروژه‌ها؛ رویکرد مدیریت شهری زنجان

علیرضا انصاری، معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان نیز با اشاره به تخریب بخشی از آسفالت در یکی از معابر شهر زنجان، گفت: ایراداتی در عملکرد یکی از پیمانکاران وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص یکی از معابر شهر زنجان و طرح موضوع خرابی آسفالت این معبر، اظهار کرد: اجرای آسفالت معابر سطح شهر با نظارت مشاور ذی‌صلاح و انجام آزمایش‌های استاندارد به صورت مستمر انجام می‌شود و در بررسی‌های انجام شده ایراداتی در کار یکی از پیمانکاران مشاهده شده است.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به تعهد اخذ شده از پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری مبنی بر تضمین حسن انجام کار به مدت پنج سال، پیمانکار این معبر ملزم به رفع نواقص شده است.

انصاری با اشاره به اعمال رویکرد کیفی در انجام پروژه‌های شهری از جمله پروژه آسفالت‌ریزی معابر شهری، تاکید کرد: با توجه به رویکرد مدیریت شهری مبنی بر انجام پایدار و کیفی پروژه‌ها، رفع نواقص توسط پیمانکار تا حد ممکن انجام شده است، اما تکمیل این فرآیند با مساعد شدن شرایط جوی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمان انعقاد قراردادهای مربوطه، تدابیر لازم به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع عمومی کاملاً لحاظ شده است.

شهرداری هنوز پروژه را تحویل نگرفته است

شرکت پیمانکار اجرای طرح آسفالت‌ریزی طی بیانیه‌ای در این خصوص اظهار کرد: پروژه هنوز تحویل کارفرما (شهرداری) نشده است و قرارداد دارای ضمانت‌نامه و پنج سال تضمین کیفیت است، پیمانکار موظف به رفع ایراد و اصلاح نواقص است. در حال حاضر برنامه‌ریزی برای ترمیم معابر سطح شهر انجام شده است و طی روزهای آینده تا حد امکان ترمیم آسفالت انجام و با مساعد شدن شرایط آب و هوا نواقص به طور کامل اصلاح خواهد شد؛ همچنین شرکت موظف به تحویل بی عیب و نقص پروژه به کارفرما (شهرداری) است.

کد خبر 625561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.