از تسهیلگری شهرداری در ساخت مسکن تا ورود جدی به بافت فرسوده

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به نهضت ساخت مسکن در پایتخت، جزئیات کلنگ‌زنی ۱۱ هزار واحد مسکونی در تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، عبدالمطهر محمدخانی اظهار کرد: فردا_ شنبه نوزدهم آذرماه_ حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی پروژه مسکن کلنگ‌زنی می‌شود که پنج هزار واحد مسکونی مربوط به شهرداری تهران، یک‌هزار واحد مربوط به بافت فرسوده و پلاک‌های تجمیعی و مابقی مربوط به بخش خصوصی و تعاونی‌های مختلف است.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران ورود جدی به بحث بافت فرسوده کرده است، افزود: در شهر تهران بیش از ۲۲۰ هزار پلاک ناپایدار وجود دارد که این پلاک‌ها در بخش‌های مختلف پایتخت است و با توجه به مخاطرات بسیار، باید اقدامی برای این بخش انجام داد. در این ۱۱ هزار واحد مسکونی ۱۲۰۰ واحد از پلاک‌های تجمیعی بافت فرسوده است.

محمدخانی ادامه داد: شهرداری تهران بنا دارد با ایجاد زیرساخت مناسب نقش تسهیل‌گری را ایفا کند و در این خصوص از بخش خصوصی برای ورود به نهضت مسکن دعوت به عمل آورده‌ایم.

به گفته وی شهرداری تهران تفاهم‌نامه‌هایی در قرارگاه جهادی مسکن منعقد کرده که بخشی از آن تبدیل به پروژه شده است و پس اخذ مصوبات، کلنگ‌زنی انجام می‌شود به همین دلیل طی ماه‌های آینده شاهد افزایش نهضت ساخت مسکن خواهیم بود چرا که پروژه‌هایی که در قرارگاه است در مراحل پایانی اخذ پروانه قرار دارند.

محمدخانی با اشاره به نقش شهرداری در خانه‌دار کردن مستاجرین، گفت: شهرداری تهران بنا دارد تا ساخت مسکن استطاعت‌پذیر را تسهیل کند و مسکن‌هایی که ساخته می‌شود در مناطق متوسط است.

وی درباره جزئیات کلنگ‌زنی ۱۱ هزار واحد مسکونی در شهرداری تهران گفت: بناست در منطقه ۱۸ و در محلات زندیه، نوروزآباد، شادآباد، فردوس، شهید رجایی و ولیعصر شمالی حدود ۱۰۰، ۲۸۸، ۳۳۰، ۲۷۰، ۵۴۰ و ۵۴۰ واحد مسکونی، در منطقه یک و در محلات سوهانک، کاشانک، ولنجک و قیطریه حدود ۱۳۹، ۳۶، ۴۴ و ۱۲۰ واحد در منطقه ۱۹ و محله خانی‌آباد نو ۷۰ واحد مسکونی، در منطقه ۲۰ و در محلات علائین، بهشتی، جوانمرد قصاب و دولت‌آباد حدود ۱۳۷۷، ۵۱۸، ۵۷۰ و ۱۳۲ واحد مسکونی ساخته شود.

سخنگوی شهرداری تهران افزود: همچنین در مناطق ۲۱ و ۲۲ در محلات وردآورد، قائم و هوانیروز ۱۴۴، ۱۱۵ و ۲۲۰۰ واحد مسکونی ساخته خواهد شد. در مناطق ۱۵، ۱۴، ۱۳، ۱۲ و در محلات مشیریه، دولاب، اسدی و هرندی ۲۶۳، ۹۵، ۱۸۸ و ۱۲۶ واحد مسکونی ساخته می‌شود. در منطقه ۵ نیز در محلات سازمان برنامه، ارم، اندیشه ۴۲، ۲۲۲ و ۸۰ واحد مسکونی ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: این پلاک‌ها تنها بخشی از پروژه کلنگ‌زنی ۱۱ هزار واحد مسکونی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 625533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.