تکرار ادعاهای واهی شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای در اجلاس ریاض، ادعاهای بی اساس خود را علیه ایران تکرار کردند.

به گزارش ایمنا، سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان چهل‌وسومین نشست این کشورها در ریاض با صدور بیانیه‌ای ادعاهای خود را درباره ایران تکرار کردند.

در این بیانیه آمده است: نگران اقدامات تشدیدکننده ایران در بی‌ثبات کردن امنیت منطقه هستیم. بر مخالفت خود با ادامه مداخله ایران در امور داخلی کشورها تاکید می‌کنیم. افزایش سطح اورانیوم از سوی ایران را محکوم و تأکید می‌کنیم که ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند. حمایت ایران را از گروه‌های مسلح و فرقه‌ای در عراق، لبنان و یمن محکوم می‌کنیم. شورای همکاری مداخله مستمر ایران را در امور داخلی یمن محکوم می‌کند.

در بیانیه مذکور ضمن اعلام حمایت از ادعاهای امارات درباره سه جزیره ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی تأکید شده است: مذاکرات هسته‌ای ایران و هرگونه مذاکره آتی با این کشور باید با بررسی رفتار بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و حمایت آن از تروریسم، برنامه موشکی، امنیت دریانوردی بین‌المللی و تأسیسات نفتی همراه شود و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید در این مذاکرات حضور داشته باشند.

این بیانیه می‌افزاید: از برگزاری اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و چین و اجلاس سران کشورهای عربی و چین در ریاض استقبال می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر نتایج این دو اجلاس هستیم تا به تقویت همکاری و مشارکت راهبردی با چین کمک کند.

شورای همکاری همچنین از نتایج اجلاس سران آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در چارچوب مشارکت راهبردی تمجید و بر حمایت خود از تصمیمات گروه اوپک پلاس برای دستیابی به تعادل در بازارهای نفت تأیید کرد.

در این بیانیه ضمن محکومیت بمب‌گذاری تروریستی سیزدهم نوامبر در میدان تقسیم در مرکز استانبول، تأکید شد: شورای همکاری خلیج فارس از جمهوری ترکیه در جنگ علیه تروریسم حمایت می‌کند.

در پایان بیانیه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ضمن تأکید بر مواضع این شورا در حمایت از مسئله فلسطین اعلام شد: امنیت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر اساس اصل دفاع مشترک و مفهوم امنیت جمعی، تفکیک‌ناپذیر است.

منبع: مهر

کد خبر 625493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.