سفر ۱۷ ساعته کاروان خدمت شهرستان نائین در بخش انارک

مسئولان شهرستان نایین در قالب کاروان خدمت به جهت احصا و بررسی مشکلات و مطالبات مردم خونگرم کویر، در سفری ۱۶۰ کیلومتری به مدت ۱۷ ساعت در شهر انارک و روستای چوپانان، منظم‌ترین روستای خشتی جهان حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حضور در میان مردم، مطالبه رهبر معظم انقلاب و نیز خواسته رئیس‌جمهور دولت مردمی سیزدهم از مسئولان کشور است. زمانی که رئیس‌جمهور در روزهای هفته و به خصوص در آخر هفته و روزهای جمعه در میان مردم حضور پیدا می‌کند، بر کارگزاران، این مهم تکلیف است.

یکی از شیوه و قالب‌های خدمت به مردم، کاروان خدمت مسئولان و برپایی میز خدمت است. هدف از برگزاری میز خدمت، کمک به کاهش مشکلات مردم، ارتباط مستقیم مسئولان و دسترسی بی‌واسطه مردم با آنها و پاسخگویی مدیران بوده که از این طریق مردم می‌توانند به راحتی مشکلات خود را با مدیران شهرستان‌ها در میان گذاشته و پاسخ خود را دریافت کنند. سرعت‌بخشی در خدمات‌رسانی و ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات به مردم، از دیگر اهداف کاروان خدمت است.

کاروان خدمت شهرستان نائین، پس از برگزاری میز خدمت در نقاط مختلف شهر نائین و حضور در مساجد و در میان مردم، به جهت احصا و بررسی مشکلات، دغدغه‌ها و مطالبات و بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال احداث یا نیمه تمام، طی سفری ۱۷ ساعته و ۱۶۰ کیلومتری، به شهر انارک و روستای چوپانان در بخش انارک سفر کردند تا به صورت میدانی در میان مردم، به بررسی مشکلات و مطالبات بپردازند.

مسئله محوری، رویکرد کاروان خدمت شهرستان نائین است

محمد کریمی، سرپرست فرمانداری شهرستان نائین در سفر کاروان خدمت به بخش کویری انارک، به خبرنگار ایمنا گفت: امروز، مسئولان شهرستان نائین در قالب کاروان خدمت، در خدمت مردم خونگرم شهر انارک و روستای چوپانان بودند. رویکرد کاروان خدمت در شهرستان نائین، رویکرد مسئله محوری در مناطق مختلف شهرستان است که مبتنی بر مسائل، به خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازد.

وی ادامه داد: شیوه حضور کاروان خدمت در شهر انارک و روستای چوپانان، بدین شیوه است که ستاد هماهنگی سفر به مناطق مختلف شهرستان، در هفته‌های گذشته با حضور میدانی در میان مردم، دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات آنها را احصا و با شهرداران، دهیاران، شورای اسلامی شهرها و روستاها، آحاد مختلف مردم در مساجد و پایگاه‌های بسیج دیدار و گفت‌وگو داشتند و بیش از ۶۰ ساعت بر روی این موضوع مهم، کار کارشناسی انجام دادند که مصوباتی نیز در پی داشته است.

کریمی به تشریح شیوه کاروان خدمت و خدمت‌رسانی مسئولان این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: شیوه اجرای کنونی کاروان خدمت، نخست در سطح کارشناسی قبل از سفر و سپس در تسریع حل مسائل و مشکلات می‌تواند مؤثر واقع شود. با این مدل و شیوه از ساعت ۶ صبح پنج‌شنبه طی مدت ۱۷ ساعت با حرکت از شهر نائین به سمت شهر انارک و سپس روستای چوپانان به مسافتی حدود ۱۶۰ کیلومتر، در خدمت مردم خونگرم کویر بودیم که به بررسی مجدد مشکلات احصا شده نیز پرداختیم و الحمدالله در این برنامه، بیش از ۶۰ مصوبه و پیگیری مقرر شد که بتوانیم در راستای خدمت به مردم، دنبال کنیم.

وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برنامه حضور کاروان خدمت در بخش انارک، گفت: از حجت‌الاسلام مطهرخو، امام جمعه شهرستان، الهام آزاد نماینده مردم شهرستان نائین در مجلس شورای اسلامی، مدیران ادارات و همکاران ما در مجموعه فرمانداری شهرستان نائین که در کاروان خدمت امروز حضور داشتند و از نزدیک و به صورت میدانی، پیگیر مطالبات مردم انارک و چوپانان بودند و به صورت خاص از مردم این مناطق که با محبت خود، میزبان ما در شهر و روستای خود بودند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

سفر ۱۷ ساعته کاروان خدمت با مصوبات بسیار خوبی همراه شد

الهام آزاد، نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک به برنامه حضور کاروان خدمت در شهر انارک و روستای چوپانان اشاره و تصریح کرد: کاروان خدمت از ساعت شش صبح روز پنج‌شنبه به مدت حدوداً ۱۷ ساعت از شهر نائین به سمت شهر انارک و روستای چوپانان در جهت بررسی مطالبات مردم شریف این منطقه حاضر شد و ضمن بررسی مطالبات، از پروژه‌های عمرانی در حال احداث و یا نیمه تمام شهر انارک و روستای چوپانان، بازدید کرد. در کاروان خدمت این شهرستان، امام جمعه، سرپرست فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان اجرایی همانند رئیس اداره راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر نهادها، حضور داشتند.

وی ادامه داد: تا حوالی ظهر در شهر انارک، مطالبات مردم این شهر بررسی و در جلسه جمع‌بندی تخصصی مصوبات سفر کاروان خدمت به این شهر، مصوبات بسیار خوبی مقرر شد. در روستای چوپانان نیز به همین منوال، کاروان خدمت به خدمت‌رسانی و بررسی مطالبات پرداخت. این سفر ۱۷ ساعته کاروان خدمت با مصوبات بسیار خوبی همراه شد.

آزاد افزود: در این برنامه که با حضور دل‌گرم کننده حجت‌الاسلام مطهرخو، امام جمعه شهرستان نائین همراه بود، تمام تلاش برای احصای مشکلات و بررسی مطالبات انجام شد و امید است با پیگیری‌های آینده و اجرای مصوبات، نویدبخش امید در دل‌های مردم عزیز خطه کویر باشیم.

هدف سفر کاروان خدمت، تلاش در راستای ایجاد طعم شیرین حاکمیت اسلامی در کام مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نائین خطاب به مردم گفت: مردم عزیز ما این را بدانند که مسئولان دولتی و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در راستای جامه عمل پوشاندن به مطالبه ولی امر مسلمین و به منظور مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت مردم برای اداره دولت و پیگیری و تحقق مطالبات مردمی، در شهرستان نائین مشغول خدمت هستند. تمام مسئولان اجرایی حاضر در کاروان خدمت در شهر انارک و روستای چوپانان، با سعه صدر به بررسی مشکلات از پیش احصا شده در حضور مردم پرداختند و شنوای تمام مطالبات، صحبت‌ها و گلایه‌های مردم بودند تا کاری انجام دهند که ان‌شاء الله مردم، طعم شیرین حاکمیت اسلامی را در کام خود بچشند.

به گزارش ایمنا، کاروان خدمت شهرستان نائین از ساعت شش صبح در شهر انارک و روستای چوپانان، منظم‌ترین روستای خشتی جهان حاضر شد و پس از تجدید میثاق با شهدای خطه کویر در شهر انارک و روستای چوپانان، از پروژه‌های عمرانی این بخش از جمله آب انبار خیرساز در حال احداث، کوی جدیدالاحداث ناروسینه، محل احداث پروژه مسکن ملی، پروژه تأمین روشنایی بلوار شهدای هسته‌ای شهر انارک و پروژه در حال احداث مسکن محرومین، پروژه مرمت حمام قدیمی و روند تکمیل سالن ورزشی چند منظوره روستای چوپانان بازدید و پس از آن در حسینیه این مناطق، به جهت ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره و بررسی میدانی مشکلات، میز خدمت را بر پا کردند. در پایان نیز جلسات تخصصی جمع‌بندی مصوبات سفر کاروان خدمت در حضور مردم برگزار و به مصوبات و امور صورت گرفته پرداخته شد و تصمیماتی در این راستا اتخاد شد. در پایان سفر نیز اعضای این کاروان در منازل شهدا حاضر و با خانواده گران‌قدر آنها، دیدار کردند.

کد خبر 625478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.