نگاه ویژه بودجه ۱۴۰۲ به حوزه پزشکی و آموزش عالی

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نیازهای کشور در بودجه سال ۱۴۰۲ دیده شده است، گفت: تاکید بر حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و آموزش عالی از نکات مهم بودجه است.

به گزارش ایمنا، سید محمد حسینی ضمن بیان اینکه یکی از توجهات ما در دولت به ویژه پس از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، لوایح و پیگیری آنها در مجلس است، اظهار کرد: لایحه به این دلیل اهمیت دارد که براساس نیاز دولت تهیه و دستگاه های مختلف نظر می دهند از سوی دیگر در کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد سپس در دولت کار کارشناسی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به لایحه ها به معنای رها کردن طرح ها نیست، افزود: ممکن است طرحی در گوشه ای از کشور باشد که کاستی را هم پوشش دهد، ما نمی گوییم آن دست طرح ها لازم نیستند خیر توجه به آنها هم ضروری است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت آمادگی دارد در هر نقطه ای کمبود و نقصی وجود دارد وارد عمل شده و در راستای خدمت رسانی به مردم بکوشد.

حسینی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز مراحل نهایی خودش را طی می کند تا در موعد مقرر تقدیم مجلس شود، گفت: در بودجه سال جاری نگاه جامعی به نیازهای کشور وجود داشته تا بتوانیم اولویت های کشور به خصوص در بخش های آموزش و فرهنگ و آموزش عالی، وزارت بهداشت و غیره را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه چه از لحاظ زیرساختی و برنامه ای و چه از لحاظ بودجه تلاش شده تا نهاد های مذکور حمایت شوند، گفت: در کنار اختصاص بودجه، دولت دستگاه های مختلف را موظف کرده تا به حمایت از بخش‌های اولویت دار در کشور بپردازند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت اصناف و صنعت از فعالیت های فرهنگی، هنری و آموزشی از دیگر موضوعاتی است که به آن تاکید داریم، گفت: علاوه بر بودجه سال جاری، سازمان برنامه روی برنامه سال آتی نیز کار کرده که بلافاصله در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت تا وقفه ای در این زمینه نداشته باشیم.

منبع: مهر
کد خبر 625447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.