مصاف دوستانه سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی

در بسته خبری ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* یکی از بمب‌های خبری علاقه مندی باشگاه النصر عربستان برای جذب کریستیانو رونالدو کاپیتان پرتغال بود. باشگاه الهلال هم برای تقویت خط حمله اش به دنبال جذب لیونل مسی اسطوره آرژانتینی پاری سن ژرمن است.

* رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد طی روزهای نوزدهم و بیستم آذر به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود که طی آن تیم‌های آمریکا، ایران، ژاپن، گرجستان، مغولستان و منتخب جهان در دو گروه به مصاف هم می‌روند. بر این اساس تیم ایران در گروه B با تیم‌های ژاپن و منتخب جهان همگروه است و تیم‌های آمریکا، مغولستان و گرجستان نیز در گروه A قرار دارند.

* یکی از آمارهای جام جهانی ۲۰۲۲، ناکامی تیم‌های بزرگ در کسب ۹ امتیاز کامل دور گروهی بود اتفاقی که از سال ۱۹۹۸ بی‌سابقه بوده است.

* شاگردان کارلوس کی‌روش با قبول دو شکست برابر آمریکا و انگلیس و البته کسب برتری مقابل ولز در رده بیست و ششم مسابقات جام جهانی قطر قرار گرفته‌اند.

* لیونل مسی موفق شد برای نخستین بار در مراحل حذفی جام جهانی گلزنی کند. به این ترتیب او ۹ گله شد و با عبور از تعداد گل‌های مارادونا، بهترین گلزن تاریخ آرژانتین در جام‌های جهانی لقب گرفت.

* فرانسه در دور یک هشتم نهایی جام جهانی قطر به مصاف لهستان رفت و تک گل قهرمان جهان را در نیمه نخست الیویه ژیرو به ثمر رساند. ژیرو با این گلی به تعداد ۵۲ گل ملی رسید و بدین ترتیب رکورد دار تاریخ تیم ملی فرانسه شد. رکورد قبلی دست تیری آنری بود که ۵۱ گل در تیم ملی فرانسه به ثمر رسانده بود.

* بعد از گذشت نزدیک به دو ماه و با شکایت مسعود خلیلی، رئیس سابق فدراسیون سوارکاری، دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقتی حکم به ابطال حکم انتصاب سرپرست فدراسیون سوارکاری داد.

* رونالدو به دادگاه تورین علیه یوونتوس شکایت کرده تا مطالباتش به مبلغ ۱۹ میلیون یورو را از بیانکونری بگیرد. رونالدو در سال ۲۰۲۰ با مدیریت یوونتوس توافق کرده تا دستمزدش به دلیل کرونا کاهش یابد، ولی به صورت مخفیانه دستمزد جداگانه دریافت کند. دادگاه شهر تورین دلایل رونالدو برای دریافت مطالبات سری اش از یوونتوس را کافی ندانست و درخواست این ابرستاره را رد کرد

* هفته یازدهم و آخر دور رفت رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور، در شهرهای مختلف برگزار و با صدرنشینی شهرداری گرگان به پایان رسید. نیم فصل اول لیگ برتر بسکتبال کشور جام سردار دل‌ها با برگزاری ۶ بازی در هفته یازدهم دور رفت به پایان رسید و شهرداری گرگان صدرنشینی خود را حفظ کرد.

* طی حکمی از سوی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، داود پرهیزکاری به عنوان رئیس مرکز ملی فوتبال منصوب شد.

* بنابراعلام باشگاه تراکتور؛ پس از بررسی گزینه‌های مختلف و مذاکرات فشرده، «پاکو خمز» سرمربی ۵۲ ساله اسپانیایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال تراکتور انتخاب شد.

* سایت «کالچو مرکاتو وب» ایتالیا خبر داد که باشگاه اینتر در نقل‌وانتقالات تابستانی سال ۲۰۲۳، مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو را هدف قرار خواهد داد.

* ادن هازارد ستاره تیم ملی بلژیک و عضو باشگاه رئال مادرید در صفحه اینستاگرامش از خداحافظی اش از بازی‌های ملی خبر داد.

* علی پورعروجی که در حال حاضر مسئولیت هدایت تیم ملی بنگلادش را برعهده دارد، از سوی فدراسیون جهانی والیبال به عنوان مدرس دوره‌های مربیگری بین‌المللی انتخاب شد.

* در تازه‌ترین رده بندی اعلام شده توسط سازمان جهانی فوتبال ساحلی، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با یک پله صعود در رده‌ی ۱۲ دنیا قرار گرفت.

* «کریم باوی» در سن ۵۷ سالگی، دعوت حق را لبیک گفت. او ۲۳ مرتبه پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را برتن کرد و ۱۰ گل نیز به ثمر رساند.

* انتظار می‌رفت با توجه به حذف زودهنگام از جام جهانی ۲۰۲۲ فدراسیون فوتبال آامان، تصمیم به قطع همکاری با هانسی فلیک بگیرد. اما جلسه‌ای تعیین‌کننده درباره سرنوشت فلیک برگزار شد و در پایان این فدراسیون تصمیم گرفت به همکاری با این مربی ادامه بدهد.

* نایب‌رئیس فیفا اعلام کرد جام جهانی قطر آخرین دوره این رقابت‌ها با تک‌میزبان است و از این پس همه دوره‌های جام جهانی در چند کشور برگزار خواهد شد.

* ناصر علیزاده دارنده مدال طلا آسیا و محمدرضا مختاری قهرمان آسیا برای حضور در مرحله نهایی بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) با تیم فولاد مبارکه سپاهان قرارداد امضا کردند.

* در پی حذف تیم ملی اسپانیا از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ با قبول شکست در ضربات پنالتی برابر مراکش، آینده لوئیس انریکه در تیم ملی اسپانیا در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و درنهایت فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد که با توافق دوجانبه، انریکه دیگر در لاروخا به کارش ادامه نخواهد داد. قرارداد انریکه تا پایان جام جهانی اعتبار داشت و در نهایت دو طرف تصمیم به قطع همکاری گرفتند و تمدید قرارداد منتفی شد.

* تیم پرسپولیس بیست و دوم آذر با تیم سپاهان یک بازی تدارکاتی سنگین برگزار خواهد کرد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی در شرایط مسابقه قرار بگیرند. با هماهنگی‌های صورت گرفته و به خاطر حساسیت این بازی تدارکاتی، پرسپولیس و سپاهان در زمین اصلی ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. همچنین قرار است داوران لیگ برتری این بازی را قضاوت کنند.

کد خبر 625422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.