فرصت گفت‌وگو با هر نوع تفکر و گروه فراهم شود/ برای اشتغال و معیشت خوب حرکت نکردیم

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: معتقدم فرصت گفت‌وگو باید با هر نوع تفکر و گروه فراهم شود. زیرا همه با هر دیدگاهی فرزندان ما هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _ پنجشنبه هفدهم آذر _ در دیدار صمیمانه با تشکل‌های دانشجویی به مناسبت «روز دانشجو» اظهار کرد: اصفهان همیشه پایه‌گذار حل معضلات کشور بوده است. بنابراین اگر به‌صورت واقعی و عملیاتی نگاه کنیم، می‌توانیم اتفاقات خوبی را برای کشور رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه معتقدم فرصت گفت‌وگو باید با هر نوع تفکر و گروه فراهم شود، زیرا همه با هر دیدگاهی فرزندان ما هستند، افزود: در نگاه دانشجویان، باور و اعتمادبه‌نفس وجود ندارد و پس از آنکه دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود، باید به فکر فردای خود باشد. زیرا کمتر برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نتوانستیم در موضوع اشتغال و معیشت خوب حرکت کنیم. اگر چه نهادهای حمایتی زیادی وجود دارد، اما اقدامات کافی انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهایی در جامعه وجود دارند که باید از توانمندی و باور آن‌ها استفاده کنیم، افزود: در مناطق کم‌برخوردار شهر ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که از آن بهره‌برداری نمی‌شود. بنابراین در کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال آن هستیم تا باور و اعتمادبه‌نفس را در افراد افزایش دهیم.

نادرالاصلی با بیان اینکه سال ۱۳۷۸ بخشی از آب اصفهان را به استان دیگر دادند و گفتند برای شما برنامه‌ریزی کردیم تا تونل و سد ایجاد کنیم، ادامه داد: آب زاینده‌رود منتقل شد و وضعیت آب اصفهان را امروز پس از گذشت ۲۲ سال می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره به‌دنبال ایجاد اجماع برای رفع مشکل آب هستیم، گفت: شما دانشجویان باید مطالبه کنید که چرا اصفهانی‌ها در این موضوع حرف واحد نمی‌زنند و این یک اشکال است که موجب ایجاد مشکل در حوزه آب شده است.

طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان در قالب حرکت جهادی در دست انجام است

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تلاش شده است تا اجماع میان ارکان حاکمیتی در استان اصفهان ایجاد شود، گفت: خروجی آن اتفاقات خوب در حوزه آب است که در سه سال پیش‌ِرو رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۹۳۰ کیلومتر طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان در قالب حرکت جهادی در دست انجام است، افزود: این طرح در چهار فاز در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و سیرجان تا دریای عمان اجرایی می‌شود؛ طرحی که سرانجام پس از سال‌ها با بودجه استان اجرایی خواهد شد. انتقال آب از دریا برای حوزه صنعت آورده خوبی دارد و موجب حذف ۶۰ میلیون مترمکعب مصرف آب صنعت از زاینده‌رود می‌شود تا این میزان آب به حوضه آبریز زاینده‌رود بازگردد.

نادرالاصلی با بیان اینکه جنوب استان بدترین شرایط آب شرب ازنظر کیفیت و کمیت را دارد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: با مطالبه‌گری به اعتلای اصفهان کمک می‌کنید که اگر جریان فکری خوبی ایجاد شود، آورده خوبی برای مردم خواهد داشت.

کد خبر 625384

برچسب‌ها