فرزاد مؤمنی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به گسترش رقابت در جهان مدرن امروز یکی از انواع روشهای معرفی محصولات متعدد به مخاطبان، تبلیغات کمپانیها و شرکتها در سطح شهرها است، چنانچه مدیریت تبلیغات در شهرها انجام نشود، نه تنها فرصت کسب درآمد از بین میرود، بلکه اغتشاش بصری نیز ایجاد میشود.
وی افزود: مدیریت شهری میتواند با ایجاد فضاها و مکانهای مناسب و با در نظر گرفتن زیبایی بصری شهر به کسب درآمد بپردازد، در صورت مدیریت صحیح تبلیغات میتوان تا ۵۰ درصد هزینههای شهری را پوشش داد.
این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: بیلبوردها یا تبلیغات دیجیتالی در مکانهای متعدد از جمله ایستگاههای اتوبوس، میدانهای شهری، ورودیهای محلات و حتی در محل پارکهای حاشیهای اتومبیلها از فضاهای تبلیغاتی است.
مؤمنی ادامه داد: امروزه در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان، تبلیغات در سطح شهر به صورت سهبعدی و حتی واقعیت افزوده VR مورد استقبال مدیران شهری قرار گرفته است که در نماهای شهری جانمایی و از آنها به عنوان منبع کسب درآمد استفاده میشود.
وی تصریح کرد: بهتر است مدیریت شهری اصفهان پروژهای با موضوع جانمایی تبلیغات در شهر با رویکرد زیبایی بصری تعریف و از مشاوران خبره این حوزه جهت شرکت در این پروژه دعوت کند. پارامترهایی که باید در نحوه طراحی فضاهای تبلیغاتی مدنظر باشد، ترافیک عبوری، تفکیک مخاطب پیاده و سواره، طراحی مکان و فضا متناسب با مخاطب، استفاده از تکنولوژیهای دیجیتال و بازی با نور، استفاده از تبلیغات سهبعدی و ایجاد جذابیت بصری برای شهروندان است.
این کارشناس ارشد شهرسازی تاکید کرد: لازم است با توجه به نقش تاریخی شهر اصفهان و در عین حال وجود صنایع متعدد در اطراف شهر، برنامهریزی تبلیغات باید به نحوی انجام شود که بتوان هم از پتانسیل صنایع استفاده کرد و هم نقش تاریخی شهر را تحتالشعاع قرار نداد.
مؤمنی گفت: شاید به جرئت بتوان گفت که از این ظرفیت در شهر اصفهان تنها یک درصد استفاده میشود و دلیل آن نبود برنامهریزی مدیریت شهری در این خصوص است.
نظر شما