تیته: رقص سامبا فرهنگ برزیل است و قصد بی‌احترامی نداریم/ بدون ترس و با هویت بازی می‌کنیم

سرمربی تیم ملی برزیل گفت: بدون ترس و با شجاعت به مصاف حریفان می‌رویم. این هویت برزیل و همان فوتبالی است که می‌خواهیم. این شیوه نه مخصوص من، بلکه به برزیل مربوط است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیته در کنفرانس خبری پیش از مصاف تیم ملی برزیل مقابل کرواسی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ابتدا با آرزوی سلامتی برای پله، اسطوره فوتبال برزیل، اظهار کرد: برای پله آرزوی سلامتی می‌کنم. او الهام‌بخش ماست و کاری را انجام می‌دهد که هدف جام‌جهانی است، همبستگی، هم‌زیستی، سرگرم شدن جمعی، مدارا و پذیرش تفاوت‌ها که تمام آن چیزی است که پله به‌عنوان یک انسان دارد. او الهام‌بخش مردم است.

وی درباره تیم ملی کرواسی افزود: کرواسی، چه ازلحاظ فردی و چه تیمی، باکیفیت است. آن‌ها همچنین ازلحاظ تاکتیکی منعطف و مبارز هستند. ما به‌خوبی با نقاط قوت کرواسی آشنا هستیم، ولی تمرکز روی بازی خودمان است. در نهایت باید دید کدام تیم درون میدان بهتر کار خواهد کرد. خط میانی این تیم با سه هافبک سطح بالایی که دارند، بزرگ‌ترین نقطه قوتشان است.

سرمربی سلسائو با اشاره به نحوه بازی تیمش تصریح کرد: برزیل شیوه بازی خود را تغییر نخواهد داد؛ یعنی می‌خواهیم مردم تیمی را ببینند که بدون ترس به مصاف حریفان می‌رود. این هویت فوتبال برزیل است. شیوه مخصوص من نیست، بلکه به نسلی مربوط می‌شود که اکنون ظهور کرده است. این مربیان پایه هستند که این بازیکنان را آموزش داده‌اند و یک نسل جدید در فوتبال برزیل داریم. ما به آن‌ها اعتمادبه‌نفس می‌دهیم تا بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند و این ویژگی ماست.

تیته ادامه داد: شما باید شجاعت این را داشته باشید که به این شکل بازی کنید؛ حتی ریسک کنید و گوشت بریده شوید. من آن را زندگی کرده‌ام و با این حال، ادامه می‌دهم. این همان فوتبالی است که به آن اعتقاد دارم، حتی اگر در تمام بازی‌هایمان برنده نشوم، اما به جلو می‌رویم و این همان چیزی است که به آن اعتقاد داریم.

وی در پاسخ به حواشی اخیر درباره رقص بازیکنان تیم ملی برزیل در جشن گل‌ها که برخی گفته بودند بی‌احترامی به کره جنوبی بوده و همچنین حضور خودش در این رقص‌ها در کنار بازیکنان خاطرنشان کرد: این فرهنگ فوتبال برزیل است. این تیم ملی من نیست، بلکه تیم ملی برزیل است و متعلق به ملت برزیل. من تنها مربی تیم هستم. متاسفم اما درباره کسانی که اطلاعی از فرهنگ و تاریخ و سبک زندگی برزیلی‌ها ندارند، اظهار نظر نمی‌کنم. من معتقدم باید به فرهنگ برزیل احترام گذاشته شود. در این فرهنگ، ما به هیچ‌کس بی‌احترامی نمی‌کنیم. این شکل زندگی ماست و به هیچ رقیبی توهین نمی‌کنیم. اگر نیاز باشد برقصم، در صورت لزوم باز هم این کار را انجام خواهم داد. این روش ماست که ازنظر فرهنگی هم می‌توانیم به پیشرفت بازیکنان کمک کنیم.

سرمربی تیم ملی برزیل همچنین افزود: این ارتباط با نسل جوان است. من ۶۱ سال دارم و با بازیکنانی کار می‌کنم که مانند نوه‌هایم هستند و من با آن‌ها ارتباط نزدیک می‌گیرم. در تیمی که با آن‌ها کار می‌کنم، تمام بازیکنان مرا می‌شناسند و دیگرانی که نمی‌شناسند، برای آن‌ها (تیم خودم) ارزش قائل هستم. اگر مجبور باشم برقصم، می‌رقصم. البته خیلی ظریف از آن‌ها خواستم مرا در بین خودشان پنهان کنند (می‌خندد). می‌خواهم در تمام شادی‌های پس از گل شرکت کنم، اما باید بیشتر تمرین کنم؛ چراکه گردنم سفت است و بازوهایم دیگر کار نمی‌کنند و رقصم به اندازه آن‌ها خوب نیست (باز هم می‌خندد).

تیته در پایان، با اشاره به وضعیت الکس ساندرو، مدافع مصدوم برزیل، گفت: الکس ساندرو عصر امروز تمرین می‌کند و سپس باید دید نظر تیم پزشکی درباره او چه خواهد بود. برنامه این است که او فردا برایمان به میدان نرود. مصدومیت ساندرو با نیمار تفاوت دارد. بگذارید با تیم پزشکی و فیزیوتراپ‌ها مشورت کنم و سپس خواهیم دید شرایطش چطور است.

کد خبر 625369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.