لزوم تشکیل کارگاه انتقال تجربه و ایده در شهر/ افق امیدآفرینی با جهاد تبیین تحقق می‌یابد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه افق امیدآفرینی با جهاد تبیین تحقق می‌یابد، گفت: تخصصی شدن نگاه دانشجویان به رصد هوشمندانه و مطالبه دقیق آن‌ها کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _ پنجشنبه هفدهم آذر _ در دیدار صمیمانه با تشکل‌های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو، ویژگی یک منتقد را خوب شنیدن دانست و اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته فعالیت مدیریت شهری، شنونده خوبی در بدنه دانشجویی نداشتیم و مبلّغی برای رساندن پیام دستاوردها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه این نقد به نخبگان و دانشجویان وجود دارد که برخلاف دیدگاه رهبری مبنی بر ایجاد امید و نشاط در جامعه، نسبت‌به آن غفلت دارند، گفت: ممکن است مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر در حوزه اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده ضعف‌هایی داشته باشند، اما با کمک دانشجویان می‌توانیم امیدآفرینی کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این دوره از مدیریت شهری از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان درآمد خود گذشت، زیرا اولویت خود را مبارزه با فساد و رانت می‌داند، تصریح کرد: گذشتن از این درآمد نقدینگی‌هایی را به‌وجود آورده است، اما پای آن ایستاده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در موضوع نقد باید به نقطه کانونی مشترک برسیم و کار را پیش ببریم، گفت: باید فضای هماهنگ و رسایی را در فضای اطلاع‌رسانی ایجاد کنیم تا صدای مردم را بشنویم و مردم نیز صدای ما را بشنوند.

صالحی با بیان اینکه افق امیدآفرینی با جهاد تبیین تحقق می‌یابد، افزود: تخصصی شدن نگاه دانشجویان به رصد هوشمندانه و مطالبه دقیق آن‌ها کمک خواهد کرد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: باید نقطه‌زنی کنید و به‌صورت تخصصی مطالبه‌گر باشید و از کلی‌گویی و سطحی‌گویی دوری کنید. البته پیشنهاد دادیم تا در این دوره از مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر، کارگاه انتقال تجربه و ایده شکل گیرد و کارگزاران شهری با حضور در دانشگاه‌ها تجربیات خود را منتقل کنند.

شورای مشاوران جوان مدیریت شهری اصفهان تشکیل شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد داد: شورای مشاوران جوان مدیریت شهری اصفهان تشکیل شود و منتخبی از دانشجویان در رشته‌های مختلف عضو آن شوند.

وی با تشریح اقدامات انجام‌شده مدیریت شهری ششم اظهار کرد: کمک به مراکز فرهنگی در این دوره، از ۵۰ مرکز به ۳۵۰ مرکز افزایش یافته و حمایت از مجموعه‌های فرهنگی پنج برابر شده است.

صالحی با بیان اینکه نخستین پردیس و بازیکده حوزه کودکان در منطقه ۱۴ ایجاد شده است، گفت: ۱۱ ابرپروژه در شهر اصفهان وجود دارد که تکمیل سالن‌های همایش اجلاس و پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید ازجمله این پروژه‌هاست.

وی از ایجاد ۵۰ هزار مترمربع فضای سبز در منطقه ۱۰ خبر داد که به‌زودی تحقق خواهد یافت و افزود: ساماندهی ورودی اتوبان معلم مشهور به «جاده مرگ»، با اینکه از وظایف شهرداری نبود، با تملک زمین و احداث انجام شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تجهیز و ساخت ۱۴ ایستگاه متروی اصفهان گفت: برای هر کیلومتر مسیر مترو شامل ایستگاه، ایجاد ریل و تونل ۱,۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال به‌ازای ۱۵ سال گذشته انرژی تجدیدپذیر در شهرداری تولید می‌شود، اظهار کرد: کمتر از استانداردهای تعریف‌شده در شهرداری اصفهان برق مصرف می‌شود.

صالحی با اشاره به اجرای طرح شفافیت به‌عنوان اولین مجموعه و دستگاه اجراکننده ادامه داد: برند مدیریت شهری اصفهان در این دوره، در کنار اقدامات فرهنگی و عمرانی، مبارزه با فساد است که این خواسته بیشتر شهروندان اصفهانی است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری گره ۵۰ ساله اصفهان یعنی زمین‌های علی‌آباد کلنگان تعیین تکلیف شد، تصریح کرد: مشکل پنج هزار خانواده با این تعیین تکلیف رفع شد و در اقدام دیگر، طرح مجموعه شهید کشوری پس از بیست سال به‌تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید فضایی ایجاد شود تا دانشجویان، ما را به چالش بکشند و مطالبات مردم را به گوش ما برسانند که این مهم می‌تواند به رضایت اجتماعی منجر شود.

کد خبر 625368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.