زمینه فساد را در شهرداری جمع می‌کنیم/ باید تحمل شنیدن نظرات مخالف را داشته باشیم

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شکاف میان مسئولان و مردم باید پر شود و مدیران همیشه و در لحظه پاسخگو باشند، گفت: باید امکان و احساس امنیت برای گفت‌وگو فراهم شود. چراکه کرسی‌های آزاداندیشی به معنای واقعی، آن‌گونه که مقام رهبری (مد ظله العالی) اشاره کرده‌اند، شکل نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _ پنجشنبه هفدهم آذر _ در دیدار صمیمانه با تشکل‌های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو با تاکید بر اینکه نگاه تغییر و تحول در مدیریت شهر موضوع درستی است، اظهار کرد: در صورت موافقت دانشجویان، این نوع جلسات را به‌شکل پیوسته و تخصصی با حضور مدیران شهری در همان حوزه برگزار می‌کنیم تا عمیق‌تر شاهد به‌چالش کشیدن و بیان نقدها از سوی این قشر باشیم و ما نیز از اقدامات انجام‌شده سخن بگوییم.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسه، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها و پرسش‌ها مطرح شد، اما باید به لایه‌های بعدی وارد شوید، گفت: ادعا نمی‌کنیم که توانسته‌ایم در یک سال، کل محرومیت را رفع کنیم، اما اقدامات زیادی برای رفع محرومیت انجام شده است؛ حتی به دل محلات شهر می‌رویم تا از نزدیک اجرای اقدامات را داوری کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شکاف میان مسئولان و مردم باید پر شود و از حالت فرمایشی و ایجاد میز خدمت خارج شویم، زیرا مدیر باید همیشه و در لحظه پاسخگو باشد، ادامه داد: باید امکان و احساس امنیت برای گفت‌وگو فراهم شود. چراکه کرسی‌های آزاداندیشی به معنای واقعی، آن‌گونه که مقام رهبری (مد ظله العالی) اشاره کرده‌اند، شکل نگرفته است.

وی گفت: باید فضاهایی در شهر به‌عنوان پاتوق گفت‌وگوی آزاد ایجاد شود و دانشجویان بدون فیلتر و گزینش، دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه برای ایجاد پاتوق‌های گفت‌وگو هنوز به مدل و الگو نرسیده‌ایم که دانشجویان در این زمینه می‌توانند به ما کمک کنند، اظهار کرد: اگر در جلسات گفت‌وگو همه از یک گفتمان باشیم، به خودرضایتی کاذب می‌رسیم و باید بدانیم افرادی دیگر هم هستند که مثل ما فکر نمی‌کنند.

وی افزود: همه ما در انسانیت مشترک هستیم و حقوق انسانی متقابل داریم که این حقوق باید در شهر محترم شمرده شود.

تمام مسائل شهر ایجاد پل و زیرگذر نیست

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال‌ها در این شهر تنوع را پذیرفتیم و امکان ابراز عقیده وجود داشته است، گفت: همه حق دارند در این شهر اظهارنظر کنند. ما مسلمان هستیم و باید ضمن رعایت حقوق انسانی، حقوق مسلمانی را نیز رعایت کنیم. همچنین با توجه به شیعه بودن، حقوق جدیدی از جنس ولایت، محبت و انس جریان می‌یابد.

قاسم‌زاده مرحله بعد در این سیر را انقلابی‌گری دانست و افزود: فرزندان انقلابی نمی‌توانند انسانیت را نادیده بگیرند و به حقوق اولیه انسان‌ها تعدی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: نقطه آغاز تبلیغ، تاثیر و پذیرش متقابل گفت‌وگوست و باید با مردم حرف بزنیم و اگر مثل ما فکر نمی‌کردند، تحمل شنیدن نظرات مخالف را داشته باشیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر بدنه شهرداری را نیروهای خدوم تشکیل داده‌اند، گفت: نسبت‌به سال‌های قبل، در یک سال‌ونیم گذشته توانستیم با فساد مبارزه کنیم، به‌طوری که تعدادی از متخلفان با حکم قضایی بازداشت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام مسائل شهر ایجاد پل و زیرگذر نیست، تصریح کرد: کندن ریشه فساد در شهرداری از ایجاد پل مهم‌تر است.

قاسم‌زاده ادامه داد: ما به‌دنبال تغییر روندها هستیم و در این زمینه، هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات را توسعه دادیم و می‌خواهیم زمینه فساد را در شهرداری جمع کنیم.

وی تصریح کرد: در شهرداری، اشکالاتی وجود دارد که ما نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم و دانشجویان بهتر از هر کسی می‌توانند آن‌ها را احصا کنند و انتقال دهند. البته من نیز از انتقاد استقبال می‌کنم.

کد خبر 625366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.