تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی محلات کم‌برخوردار در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در راستای محرومیت‌زدایی محلات کم‌برخوردار در سال گذشته ۳۰ محله به عنوان محله هدف و ۲۷۶ پروژه با موضوعات زیباسازی، شهرسازی، ترافیک، عمران و فرهنگی تعریف و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه مستقیم در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _پنجشنبه هفدهم آذرماه_ در جلسه ستاد محرومیت‌زدایی محلات کم برخوردار استان اصفهان با اشاره به اجرای سیاست‌های دولت در این دوره مدیریت شهری در شهرداری اصفهان اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در شهرداری موضوع محرومیت‌زدایی است، لذا برنامه‌ای با عنوان میز محلات به ریاست شهردار اصفهان و همچنین برنامه‌های محله محوری، محرومیت‌زدایی، تشکیل قرارگاه مسکن و بازآفرینی در شهرداری اصفهان توسط دستیار و مشاور شهردار در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

وی افزود: مطالعات بی‌شماری در حوزه محرومیت‌زدایی انجام شده است و آئین‌نامه‌ها و قانون‌های متفاوتی داریم که هدف تشکیل میز محلات همگرایی در اجرای طبقه‌بندی مطالعات بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در این راستا محله‌های کم‌برخوردار در شهرداری اصفهان شناسایی شد و بر اساس عدالت‌محوری و میزان دارا بودن بافت‌های ناکارآمد اولویت‌بندی و دسته‌بندی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۰ محله به عنوان محله هدف و ۲۷۶ پروژه با موضوعات زیباسازی، شهرسازی، ترافیک، عمران و فرهنگی تعریف و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه مستقیم برای محلات در نظر گرفته شد که یک‌ونیم برابر بیش‌تر از سال گذشته است و در سال جاری حدود ۷۰ درصد این پروژه‌ها محقق شد.

مهدویان خاطر نشان کرد: برای سال آینده از هم‌اکنون محلات هدف مشخص شده است که نحوه تعریف پروژه‌ها حضور در محل، تحقیقات محلی و به نوعی شناسایی مشکلات از دل محلات است، چراکه یکی از بزرگترین چالش‌هایی که ما با آن مواجه هستیم موضوع همگرایی دستگاه‌های مختلف برای اجرای بسیاری از پروژه‌ها است.

وی گفت: در حال حاضر پروژه در دست اقدام در حوزه وظایف ما ساخت پارکی به مساحت ۱۴ هزار مترمربعی در منطقه ۱۴ و احداث پارک پنج هکتاری در محله حصه است که توافقات آن انجام شده است و به دنبال اجرای برنامه‌هایی برای اجرای پروژه‌ها و تسریع مسیر تصویب طرح‌ها هستیم چراکه بسیاری از پروژه‌ها در حوزه فضای سبز نیاز به تغییر کاربری دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: بزرگترین چالش مدیریت ما در محلات کم برخوردار زمینه‌سازی برای ارائه خدمات و به خصوص اقدامات لازم در دستور کار سازمان شهرداری است و چنانچه همگرایی در کلان‌شهر اصفهان برای اجرا و با محوریت شهرداری انجام شود، می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

کد خبر 625356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.