طرح ساماندهی کارگران و استادکاران روز مزد تصویب شد

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس از تصویب طرح ساماندهی کارگران و استادکاران روزمزد در این کلان‌شهر خبر داد.

احمد کناری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بندرعباس با پیشنهاد کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری، طرح ساماندهی کارگران فصلی و استادکاران روزمزد را تصویب کرد.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح توسط شهرداری بندرعباس، تمام کارگران فصلی و روزمزد شهر پس از ثبت‌نام، در مکان‌های ایجاد شده و مشخص ساماندهی می‌شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: ایستگاه‌های دائمی جهت استقرار جامعه هدف، در مرحله اول باید توسط شهرداری جانمایی و احداث شود و پس از آن، در مرحله دوم بر اساس نوع شغل، حرفه و مهارت فرد، بحث ساماندهی و استقرار کارگر و استاد کار پیگیری خواهد شد.

وی ایجاد این بستر را امری واجب و ضروری برای شهر بندرعباس دانست و گفت: با توجه به اینکه این شهر، مهاجرپذیر دائمی و فصلی است و کارگران از نقاط مختلف کشور برای اشتغال به این شهر مراجعه می‌کنند، این طرح می‌تواند دغدغه اشتغال بخش زیادی از کارگران را به شکل منظمی برطرف و چرخه فعالیت آن‌ها را به مسیر درست هدایت کند.

کناری‌نژاد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال، امنیت شغلی و تأمین سلامت شهروندان و کارگران می‌توانند در اجرایی شدن این طرح شهرداری را همراهی کنند، چرا که طرح ارائه شده از منظر اجتماعی و فرهنگی کمک زیادی به رفع مشکلات این قشر از جامعه می‌کند و وضعیت نامشخص آن‌ها را سر و سامان خواهد داد.‌

کد خبر 625329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.