معرفی پژوهشگر برگزیده ستاد ملی پژوهش و فناوری

«عماد مطالبی» مشاور کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت و دبیر کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت، به عنوان پژوهشگر نمونه و برگزیده ستاد ملی پژوهش و فناوری، انتخاب شد.

عماد مطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زیست‌پذیری و دستیابی به فرم پایدار زیستی از اهداف توسعه پایدار شهری با تاکید بر الگوهای آمایشی نوین است که می‌تواند آسایش و آرامش شهروندی را برقرار سازد.

وی با بیان اینکه زیست‌پذیری خلق مکانی برای زیست بهتر است دسترس‌پذیری تمام شهروندان از مؤلفه‌های اثربخشی است که می‌تواند در پویایی شهری مؤثر باشد، ادامه داد: باید شهرها و کلان‌شهرها را به سمتی سوق دهیم که شهروندان احساس شکوفایی کنند و خلاقیت آنها بدون هیچ مانعی متجلی شود و مشارکت پذیری در سطوح مختلف افزایش یابد.

این کارشناس آمایش شهری گفت: شهرهای ما نیازمند سازگاری، مطلوبیت و رفاه شهروندی است و از این رهگذر زیست شهری همگام‌سازی با نیازهای جامعه را به دنبال دارد و باعث انعطاف‌پذیری سطوح مختلف شهری خواهد شد.

مطالبی ادامه داد: سه طرح بوگمپ، پاحر و زیست‌پذیری شهر رشت مبتنی بر تعاملات اجتماعی نوین از من در این رویداد مهم برگزیده شد.

وی گفت: طرح زیست‌پذیری شهر رشت به دنبال تحقق‌پذیری پیوند عدالت اجتماعی و فضایی در کلان‌شهر رشت بوده است.

معرفی پژوهشگر برگزیده ستاد ملی پژوهش و فناوری

کد خبر 625317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.