ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ابتدای هفته آینده

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز شنبه نوزدهم آذر به کشور و آغاز دوباره بارش‌ها در شش استان خبر داد و اعلام کرد: بر اثر فعالیت این سامانه، بارش باران، وزش باد شدید موقت، بارش برف و کولاک در ارتفاعات و مناطق سردسیر، کاهش محسوس دما و یخ‌بندان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایمنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد، از ورود سامانه بارشی به کشور از روز شنبه نوزدهم آذر به کشور خبر داد و اعلام کرد: زمان شروع فعالیت این سامانه، روز شنبه و زمان پایان آن، روز یکشنبه بیستم آذر است.

بر اثر فعالیت این سامانه، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و کولاک، کاهش محسوس دما، یخ‌بندان و رخداد مه رخ خواهد داد.

روز شنبه آینده در کرمان، جنوب یزد، هرمزگان و شرق و جنوب شرق فارس و روز یکشنبه در کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب یزد بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر پیش‌بینی شده است که لغزندگی و کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌صورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و احتمال اختلال در عملیات عمرانی در اثر آن رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لای‌روبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه کرده است.

کد خبر 625202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.