محرومیت علیرضا فغانی از قضاوت در جام‌جهانی!

با اعلام رسمی فیفا، علیرضا فغانی و دنیل سیبرت به‌دلیل اشتباهات فاحش در مرحله گروهی، از قضاوت در ادامه بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ محروم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از گذشت یک هفته و شایعات فراوان درباره علیرضا فغانی، داور بین‌المللی ایرانی، مبنی بر محرومیت از قضاوت در بازی‌های باقی‌مانده جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در مراحل یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال، فیفا بالاخره به این حواشی به‌طرز ناباورانه پایان داد و اعلام کرد علیرضا فغانی به‌همراه دنیل سیبرت آلمانی به‌دلیل اشتباهات فاحش، دیگر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قضاوت نخواهند کرد.

علیرضا فغانی در جریان دیدار حساس پرتغال و اروگوئه، پس از بازبینی صحنه مشکوک در محوطه جریمه اروگوئه، به اشتباه به‌سود پرتغال نقطه پنالتی را نشان داد و همین اشتباه به قیمت حذف اروگوئه از رقابت‌های جام‌جهانی تمام شد. از همین رو پس از اعتراض و شکایات لاسلسته بابت اشتباه تاثیرگذار فغانی، این داور شایسته از جام‌جهانی محروم شد.

محرومیت علیرضا فغانی از قضاوت در جام‌جهانی!

همچنین دنیل سیبرت آلمانی دیگر داوری که در بازی غنا و اروگوئه مانند فغانی، یک‌اشتباه تاثیرگذار داشت، از قضاوت در ادامه بازی‌های جام‌جهانی محروم شد و اکنون این دو داور باید به کشور خود بازگردند.

فغانی با قضاوت در عرصه بین‌المللی بیگانه نیست. او چهار بازی را در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه قضاوت کرد. رزومه فغانی همچنین شامل مسابقات مهمی مانند فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ آسیا، فینال جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا، فینال جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۵، فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو و رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۱۸ است.

این داور ایرانی رویای قضاوت در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ را در سر داشت و حتی تا پیش از حواشی بازی پرتغال و اروگوئه یکی از شانس‌های نخست بازی فینال بود، اما حالا علیرضا فغانی به‌همراه کمک‌های خود محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی باید پس از قضاوت در دو بازی جام‌جهانی ۲۰۲۲ (برزیل - صربستان و پرتغال - اروگوئه) با قطر و آرزوی سوت‌زدن در فینال جام‌جهانی خداحافظی کند.

کد خبر 625197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.