هوشمندسازی تجهیزات پلیس رویکردی مهم در کاهش و کنترل حوادث

رئیس پلیس راهور استان اصفهان یکی از رویکردهای پلیس را هوشمندسازی در حوزه ترافیک دانست و گفت: مسئله ترافیک موضوع سخت و پیچیده‌ای است که تجهیز پلیس به تجهیزات هوشمند ترافیکی می‌تواند برای کاهش تصادفات موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی امروز _چهارشنبه شانزدهم آذرماه_ در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، با اشاره به در پیش بودن فصل زمستان و احتمال بارندگی‌ها در سطح استان، بر لزوم توجه و دقت بیشتر رانندگان در شرایط جوی بارانی و جاده‌های لغزنده تأکید و اظهار کرد: بدون تردید رانندگی در این شرایط با رانندگی در جاده‌های خشک و شرایط عادی بسیار متفاوت است، رانندگان باید توجه کنند در مواقع بارش‌، تصادفات، واژگونی‌ها و خروج از جاده چند برابر می‌شود که علت اصلی آن نداشتن سرعت مطمئنه است.

وی ادامه داد: سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده با توجه به اوضاع و احوال خود و وسیله نقلیه در اختیار، شرایط جوی و جاده‌ای اقدام به حرکت کند، ممکن است این سرعت حتی در برخی مواقع از سرعت مجاز کمتر بوده و یا اینکه راننده مجبور شود از ادامه حرکت خودداری کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص علت آلودگی هوا و راهکارهای مؤثر بر کاهش آلاینده‌ها، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه گفته می‌شود خودروها ۳۰ تا ۳۵ درصد در آلودگی هوا مؤثر هستند، اما نقش صنایع در این خصوص بیشتر است که مدیریت در نوع سوخت مصرفی صنایع و برخورد قانونی با صنایع و شرکت‌های متخلف در زمینه آلایندگی می‌تواند مفید واقع شود.

وی اضافه کرد: موضوع محدودیت تردد خودروهای آلاینده، اعمال طرح زوج و فرد و طرح ترافیک، تبدیل خودروها از بنزینی و گازوئیلی به برقی و هیبریدی، اسقاط خودروهای قدیمی و فرسوده، همچنین فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه نقش بسیاری در کاهش آلایندگی‌ها دارد.

سرهنگ محمدی یکی از رویکردهای پلیس را هوشمندسازی در حوزه ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: مسئله ترافیک موضوع سخت و پیچیده‌ای است که علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در خدمت‌رسانی به مردم در حوادث ترافیکی، تجهیز پلیس به تجهیزات هوشمند ترافیکی که از وظایف دولت‌ها و سازمان‌ها در کنترل ترافیک است، می‌تواند برای کاهش تصادفات، کنترل ترافیک و خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر پلیس به مردم کمک‌کننده و مؤثر باشد.

کد خبر 625181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.