لزوم بررسی نیازهای حوزه مدرسه‌سازی

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز، گفت: اقدامات و نیازهای موجود در حوزه مدرسه‌سازی باید دسته‌بندی و جمع‌آوری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نسیمی امروز _چهارشنبه شانزدهم آذرماه_ در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان‌ با اشاره به اینکه سال ۱۳۷۵ جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان برای اولین بار در کشور برگزار شده است، اظهار کرد: پس از برپایی موفق این جشنواره طی سال ۱۳۷۷، شاهد برگزاری آن به صورت ملی در اصفهان هستیم، اما در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا امکان تجمع بزرگ خیران نبود و برگزاری آن به صورت مجازی و با حضور تعداد محدودی از خیران برپا شد.

وی با بیان اینکه امسال برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در روز ۲۲ دی ماه میلاد حضرت فاطمه (س) پیشنهاد داده و مصوب شد، اظهار کرد: ستاد اصلی جشنواره به ریاست استاندار اصفهان تشکیل شده است و هشت گروه ذیل این ستاد برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره فعالیت دارند تا بتوان اقدامات خیرخواهانه خیران مدرسه‌ساز را بیش از پیش ثبت و ضبط و نیازهای موجود را دسته‌بندی کنیم و برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

رونمایی از اطلس نیازهای مدارس استان اصفهان

مجتبی ملااحمدی، رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان نیز در ادامه این جلسه یکی از مهم‌ترین اقدامات از زمان آغاز فعالیت هیئت مدیره جدید مجمع خیران مدرسه‌ساز اصفهان در طول یک سال گذشته را تهیه اطلسی از نیازهای مدارس در استان برای راهنمایی بهتر خیران دانست و اظهار کرد: این اطلس هم‌زمان با جشنواره خیران مدرسه‌ساز رونمایی خواهد شد. در جشنواره امسال ۳۰ پروژه در معرض دید خیران قرار می‌گیرد و امید است تفاهم‌نامه‌های خوبی در روز برپایی جشنواره امضا شود.

تاریخ شفاهی مردم اصفهان در کارهای خیر به رویدادهای مکتوب تبدیل شود

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیونی دانش‌آموزان پایه اول تا دوازدهم استان اصفهان، اظهار کرد: اگر دولت بخواهد به تنهایی اقدامات مربوط به حوزه مدرسه‌سازی را انجام دهد، بسیاری از مدارس در شهر دو نوبته و حتی سه نوبته تشکیل می‌شدند، اما مجمع خیران مدرسه‌ساز با اقدام نیکوکارانه خود بنای خیر می‌سازند و فرهنگ خیرخواهی را در جامعه ترویج می‌دهند.

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جشنواره‌ها باید شروع کار مدرسه‌سازی و موتور محرکی برای آینده باشد، اظهار کرد: با نیم نگاهی به گذشته باید برنامه‌ریزی برای جشنواره به نحوی اجرایی شود که دستاوردی جهت تداوم کار و فعالیت در آینده داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار خیران مدرسه‌ساز جوهره وجودی جامعه را برای عموم مردم قابل شهود می‌کند، افزود: تاریخ شفاهی مردم اصفهان در حوزه اقدامات خیر باید به رویدادهای مکتوب تبدیل شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با برپایی جشنواره خیران مدرسه‌ساز باید تولیدات مکتوب، فیلم‌های مستند، اسناد و کتب نیز تولید شود تا اثرات ماندگاری در خصوص این حوزه به ثبت برسد، در این زمینه کم‌کاری کرده‌ایم، این افتخار و صفت پسندیده که استان اصفهان در تمام کشور سرآمد آن است را باید برجسته کنیم.

کد خبر 625161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.