ایثار و شهادت جان تازه‌ای به شهر می‌بخشد

شهردار شهرکرد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع شهادت برای جوانان جان تازه‌ای به شهر می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز - چهارشنبه شانزدهم آذرماه- در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اجرای اقدامات فرهنگی در محلات مختلف شهر، اظهار کرد: لازم است به منظور اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و عمرانی نیازسنجی انجام و نظرات مردم اخذ شود تا بتوان در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها رضایت نسبی شهروندان را جلب کرد.

وی افزود: در بعضی از محلات مشکلات ترافیکی و شهرسازی داریم که شاید چندین سال است معطل مانده و می‌توان با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان محلات گره از مشکلات شهر باز کرد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه نباید از مشارکت مردم در مسائل مدیریت شهری غافل شد، خاطرنشان کرد: اگر به درستی با مردم ارتباط برقرار و از ظرفیت آنها در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی بهره‌مند شود، به طور قطع مردم همراهی و همکاری لازم را در اجرای برنامه‌ها خواهند داشت.

واحدیان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی در محلات کم‌برخوردار در اولویت کاری قرار دارد، اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع شهادت برای جوانان جان تازه‌ای به شهر می‌بخشد.

منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: عملیات ساخت مرکز باغ موزه دفاع مقدس استان سال ۹۰ آغاز شد که زیربنای آن حدود شش هزار مترمربع است، در هفت طبقه احداث شده و دارای قسمت‌های مختلف است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح فضای سبز باغ موزه دفاع مقدس، ادامه داد: ۵۰ درصد محوطه‌سازی این باغ موزه توسط شهرداری انجام شده و همکاری خوبی شکل گرفته است و کار پیمانکار تعطیل نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ساخت تندیس سرداران شهید بر عهده شهرداری‌ها است، تاکید کرد: لازم است شهرداری شهرکرد با ساخت نخستین تندیس پیشگام باشد تا سایر شهرداری‌ها نسبت به این موضوع ترغیب شوند.

ذوالفقاری با اشاره به ضرورت نصب تندیس سردار سلیمانی در باغ موزه دفاع مقدس، گفت: این بنیاد سالیانه ۶۰ عنوان کتاب تولید می‌کند و آمادگی داریم کتاب‌ها را به صورت مشارکتی با شهرداری شهرکرد به چاپ برسانیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در جاده سلامت، افزود: پیوند جاده سلامت با یادمان شهدای باغ موزه دفاع مقدس می‌تواند اثر مثبتی برای شهر داشته باشد.

کد خبر 625149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.