مناسب‌سازی بیش از یک هزار مترمربع از معابر شهری قرچک

شهردار قرچک از اصلاح محل عبور پیاده برای ویلچری‌ها خبر داد و گفت: در راستای تسهیل در تردد معلولان و نابینایان، یک هزار مترمربع از معابر شهر در سال جاری مناسب‌سازی شد.

محسن خرمی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا دسترسی معلولان و نابینایان به معابر شهری را مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در سال‌های اخیر دانست و اظهار کرد: تعدادی از معابر و میدان‌ها اصلی شهر قرچک با استفاده از کف‌پوش شیاری و سکه‌ای، ایجاد رمپ برای استفاده معلولین و جانبازان، هم‌سطح سازی دریچه‌ها و بهسازی تقاطع‌ها مناسب‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای مناسب‌سازی مکان‌های عمومی موجب آرامش معلولان می‌شود، افزود: جهت خدمت‌رسانی بهتر به معلولان و جامعه هدف، حدفاصل آموزش و پرورش تا میدان ۱۵ خرداد (پوئینک) ۱۷ مورد محل عبور پیاده برای معلولان و ویلچری‌ها و ۱۴ مورد هم‌سطح سازی و رمپ ورودی ایستگاه اتوبوس جهت استفاده معلولان توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهری شهرداری قرچک انجام شده است.

شهردار قرچک خاطرنشان کرد: نصب تابلوی علائم افقی، خط‌کشی و آشکارسازی جایگاه‌های مناسب پارک وسایل نقلیه ویژه معلولان و جانبازان طبق استانداردهای اعلامی ویژه پارک معلولان در پنج نقطه از دیگر اقدامات انجام شده برای رفاه حال افراد دارای معلولیت است.

خرمی‌شریف با اشاره به مناسب‌سازی معابر شهری جهت تردد معلولان و جامعه هدف، اضافه کرد: در راستای مناسب‌سازی معابر و تسهیل تردد معلولین و نابینایان، یک هزار مترمربع از معابر این شهر در سال جاری مناسب سازی شد.

وی گفت: مناسب‌سازی ساختمان‌های شهرداری با رعایت استانداردها به منظور رفاه حال افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی و افراد ناشنوا و نابینا انجام شده است.

شهردار قرچک افزود: مناسب‌سازی به منظور تسهیل در تردد معلولان با ایجاد رمپ و هندریل و احداث سرویس بهداشتی ویژه معلولان در بعضی ساختمان‌های مرکزی، مناطق سه‌گانه، معاونت خدمات شهری، سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سراهای محله اجرا شده است.

کد خبر 625148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.