راه و شهرسازی به تعهدات خود در پردیسان عمل نکرده است

مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: بیشتر مشکلات منطقه پردیسان به دلیل اجرا نشدن تعهدات اداره کل راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمدحسین علی‌اکبری امروز _چهارشنبه شانزدهم آذرماه_ در شصت‌وپنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به مشکلات منطقه پردیسان، اظهار کرد: بیشتر مشکلات پردیسان به دلیل اجرا نشدن تعهدات اداره کل راه و شهرسازی در این منطقه است.

وی مشکلات آب‌گرفتگی منطقه را مورد توجه قرار داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۴۰ مورد کانال عرضی و چاه جذبی اجرا شده است، اما مشکلات آب‌گرفتگی پردیسان به علت حوزه‌های بالادستی آن است؛ لذا راه و شهرسازی باید به این مسئله ورود و مشکلات را رفع کند.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به لزوم ساخت کانال حوزوی در پردیسان خاطرنشان کرد: ساخت کانال حوزوی که در مصوبات اخیر سفر ریاست‌جمهوری بر اجرای آن تاکید شده بود، با وجود پیگیری‌های زیاد هنوز ساخته نشده است، در حالی که برای رفع کامل آب‌گرفتگی منطقه باید اجرایی شود.

علی‌اکبری تاکید کرد: با پیگیری مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر، مشکلات تجاری موقت در پردیسان حل و امکان صدور پروانه تجاری موقت و تمدید آن صادر شده است، اما سرانه و سهم شهرداری در تأسیسات و کاربری‌های شهری همانند پارکینگ‌ها هنوز در پردیسان تعیین نشده است؛ این موضوع باید هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات مردم در اجرای طرح مسکن مهر گفت: شهروندان پیگیر اخذ سند املاک خود هستند، مسائل به وجود آمده به دلیل مشکلات ایمنی ساختمان‌ها است و نمی‌توانیم پایان کار بدهیم، لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوانیم پروانه پایان کار این ساختمان‌ها را ارائه دهیم تا مالکیت شهروندان حفظ شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: ‌نمای بعضی از ساختمان‌ها در حال ریزش و بسیار ناایمن است و متولی مشخصی ندارد. پیمانکار کار را واگذار کرده است و شهروندان باید به شهرداری مراجعه کنند.

کد خبر 625128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.