کمبود اتوبوس در پردیسان رفع شود

عضو هیئت ‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: با وجود اقداماتی که در سال گذشته در حوزه حمل‌ونقل شهری پردیسان انجام‌ شده است، هنوز شهروندان با کمبود اتوبوس مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرجس نیازمند در شصت‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به مشکلات منطقه پردیسان اظهار کرد: با وجود سال‌ها کار در منطقه پردیسان، به علت نبود زیرساخت‌ها در این منطقه، هنوز مشکلات رفع نشده است.

وی با اشاره به احداث بازار آدینه در پردیسان افزود: مدیریت شهری باید در ساخت و اجرایی شدن بازار آدینه کمک کند، زیرا این بازار قرار است توسط زنان سرپرست خانواده و افرادی که تولیدکننده هستند، اداره شود و با راه‌اندازی این بازار تمام درآمد آن در حوزه فرهنگی و اجتماعی هزینه می‌شود.

رئیس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم مدیریت منطقه پردیسان را حول مساجد دانست و تصریح کرد: قوی بودن نقش مساجد و امامان جماعت در این منطقه، توانسته در حوزه فرهنگی اتفاقات خوبی را رقم بزند و سالیان سال بار فرهنگی منطقه را بر عهده داشته و شایسته تقدیر است و حمایت‌های بیشتر مدیریت شهری را نیز می‌طلبد.

وی با اشاره به اختصاص بودجه بیشتر به بعضی از محلات گفت: بعضی محلات در منطقه پردیسان آسیب‌پذیرتر است و نیاز به کمک بیشتری از طرف مدیریت استان و شهری دارد، همچنین رفع مشکلات آن نیاز به قوانین خاصی برای حمایت دارد.

وی مشکلات سیستم حمل‌ونقل عمومی منطقه پردیسان را ارزیابی و تصریح کرد: با وجود کارهایی که در سال گذشته در این منطقه و در حوزه حمل‌ونقل انجام شده است، اما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد و مردم اعتراضات زیادی دارند و با کمبود اتوبوس مواجه هستند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم در ادامه توسعه فضای سبز منطقه را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: با وجود توسعه بسیار خوب فضای سبز در این منطقه، اما در مواردی در بخش نگهداری توجه خوبی نشده است و درختان در حال خشک شدن هستند و آب‌رسانی به‌موقع و مناسب انجام نمی‌شود. یکی از نکات مثبت شهرداری پردیسان جمع‌آوری یک روز در میان زباله است که به کمک شهروندان انجام شده و باید در کل شهر اجرا شود.

نیازمند خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداری در رفع آب‌گرفتگی‌ها قابل‌توجه بوده است اما هنوز نگرانی‌های وجود دارد. پنج ناظر از طرف شورا و مدیریت شهری در منطقه پردیسان نظارت می‌کنند و کارها با جدیت در حال پیگیری است.

شهرداری به‌تنهایی از پس هزینه‌های ناتمام پردیسان قم برنمی‌آید

حجت‌الاسلام محمدرضا حامدی، امام‌جمعه پردیسان ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان به ذات آمریکا پی برده‌اند و استبداد ستیز هستند و عدالت‌خواهی را دنبال می‌کنند.

وی توجه مدیریت شهری را به منطقه پردیسان قابل قبول دانست و افزود: چالش‌های امروز و وضعیت امروز منطقه به نوع پایه‌گذاری منطقه در سال‌های ابتدایی برمی‌گردد و این مشکلات در تمام کشور و در شهرک‌هایی مانند منطقه پردیسان وجود دارد که بدون توجه به الزامات و حواشی با ساخت‌وساز سریع مردم را در نقطه‌ای ساکن کرده‌اند.

امام‌جمعه پردیسان ادامه داد: با اسکان سریع مردم بدون اتمام اقدامات زیربنایی، کار شهرداری‌ها زیاد شده است، درحالی‌که این چالش‌ها مانند ناتمام ماندن معابر و پیاده‌راه‌ها نیاز به اعتبارات کشوری دارد و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده اتمام و اجرای آن بربیاید؛ البته در سفر اخیر رئیس جمهوری به قم، به دنبال مصوباتی بودیم تا بتوانیم کارها را به مجاری اصلی آن بازگردانیم.

حامدی با ابراز تأسف از اجرا نشدن مصوبات مربوط به اداره راه و شهرسازی تأکید کرد: در صدد هستیم پیگیری لازم برای تخصیص امکانات بیشتر به منطقه پردیسان را انجام دهیم و در این راستا از حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به مطالبات شهروندان و منطقه پردیس گفت: بر اساس رصد فرماندار قم، نماز جمعه پردیسان پنجمین نماز جمعه کشور از نظر جمعیت است و جمعیت قابل‌توجهی در این فریضه الهی حضور پیدا می‌کنند و نمی‌توانیم به این سادگی از کنار آن عبور کنیم و به مسائل امنیتی آن بی‌توجه باشیم.

امام‌جمعه پردیسان نماز جمعه را مسئله‌ای حاکمیتی برشمرد و خاطرنشان کرد: نماز جمعه و مکان آن، یک مسئله حاکمیتی بوده و با مسجد عادی محل متفاوت بوده و مقام معظم رهبری معتقد هستند که مساجد جامع و نماز جمعه قرارگاه‌های فرهنگی در شهر هستند و واقعیت این است که از ابتدا به آن فکر نکرده‌اند.

حامدی مکان برگزاری نماز جمعه در این منطقه را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: ساختمان مصلی در پردیسان نیمه‌تمام قرار دارد و با توجه به بافت منطقه نمی‌توانیم بر عهده اهالی گذاشته و با همه کارهایی که در یک سال گذشته انجام‌شده اما با این سرعت، اتمام آن سال‌ها طول کشیده و به سیما و منظر منطقه آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه پردیسان خاطرنشان کرد: برای اداره نماز جمعه پردیسان با تغییر کاربری بخشی از زمین مسجد و صدور ساخت مجتمع تجاری به نام بازار آدینه می‌توانیم هزینه ساخت و اداره مسجد را بدون نیاز به ارگان‌هایی دیگر پرداخت کنیم که در مرحله نخست به شکل تجاری موقت بخشی از نیاز ستاد نماز جمعه برطرف شود.

امام‌جمعه پردیسان آغاز ساخت و ساز در محدوده ۵۶۰ هکتاری را نیز یادآور شد و گفت: با اسکان شهروندان در این منطقه بر جمعیت افرادی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، افزوده خواهد شد و ما نیاز به مکانی مناسب و بزرگ‌تر داریم و نیاز است از امروز برای آینده نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

حامدی تأکید کرد: ارتباط بین شهروندان و مدیریت شهری باید نزدیک‌تر باشد و تریبون نماز جمعه می‌تواند برای امیدآفرینی به مردم کمک کرده و اعضای شورا و شهرداری با حضور در میز خدمت نماز جمعه ارتباط مستقیم‌تری با مردم برقرار کنند.

کد خبر 625112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.