دانشجوی واقعی باید بدون تقیه و صریح از انقلاب دفاع کند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان دانشجوی تراز انقلاب اسلامی را فردی تعریف کرد که بتواند بدون تقیه و صریح از انقلاب اسلامی دفاع کند و گفت: گاهی مسائل و اتفاقاتی رخ می‌دهد که دانشجو وظیفه دارد ابتدا آنها را بشناسد و سپس برای دیگران تبیین کند.

امیرحسین هادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روز دانشجو اظهار کرد: برای تعریف هویت اصلی دانشجوی تراز انقلاب باید نگاهی به بیانات علمای دینی داشته باشیم که پایه‌های انقلاب را ساختند و این امانت اکنون به دست ما رسیده است، بنابراین باید به خواسته کسانی که برای انقلاب خون دل خوردند از جمله شهیدان بهشتی و باهنر، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب توجه کنیم.

وی دانشجو را یک موجود زنده و زنده‌کننده توصیف کرد و افزود: این ویژگی‌ها باعث می‌شود که در برهه‌های مختلف کشور جنبش خود را نشان دهد و بر اساس آن اهداف و آرمان‌ها قدم بردارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان دانشجوی تراز انقلاب اسلامی را فردی تعریف کرد که بتواند بدون تقیه و صریح از انقلاب اسلامی دفاع کند و گفت: چنین دانشجویی باید ضمن حضور در صحنه، مواضع انقلاب را تبیین کند، گاهی مسائل و اتفاقاتی رخ می‌دهد که دانشجو وظیفه دارد ابتدا آنها را بشناسد و سپس برای دیگران تبیین کند.

وی با اشاره به لزوم حفظ و افزایش روحیه امیدواری و هم‌افزایی در دانشجوی تراز انقلاب خاطرنشان کرد: آنچه در ماه‌های اخیر رخ داده یک فضای رعب‌آور و ناامیدی ایجاد کرده است و دانشجوی تراز انقلابی وظیفه دارد این روحیه امیدآفرینی را دوباره زنده کند و با همان خلوص نیت جوانان دهه ۶۰ به فعالیت ادامه دهد.

تشکل‌های دانشجویی، افسران جنگ نرم

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان خواستار توجه تشکل‌های دانشجویی به عقبه خود شد و تاکید کرد: این تشکل‌ها باید از جایگاه کنونی خود احساس غرور کنند و وظیفه‌ای که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات سال‌های اخیر خود برای تشکل‌های دانشجویی مشخص کردند، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و اقناع‌سازی است.

وی با اشاره به تبیین واژه جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر گفت: هنگامی که در جریان شرایط عادی کشور گفتمان‌سازی اتفاق نیفتاد، رهبر معظم انقلاب اعلام جهاد کردند که به معنای واقعی کلمه در بحث تبیین جهاد لازم است.

هادی کاربرد اصطلاح کلمات افسران جنگ نرم را نکته مهمی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: وظیفه یک افسر در زمان جنگ آموزش نیروها، تأمین اسلحه و ترسیم نقشه راه برای نیروهای خود همچنین شناسایی دشمن و امکانات و بستن راه نفوذ او است؛ به عبارت دیگر افسران وظیفه دارند که لباس میش را از گرگ‌های در کمین انقلاب در بیاورند تا دشمن نتواند جای حق و ناحق و شهید و جلاد را عوض کند.

وی شکل‌گیری جهاد تبیین را نیازمند نگاه جهادی و انقلابی دانست و افزود: امروز باید درست مشابه افسران جنگ عمل کنیم، روش تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان نیز این است که در سکوت تماشاچی وقایع نباشیم بلکه حضور عملی در دانشگاه و صحنه‌ها اتفاق بیفتد و از سوی دیگر تغییر فضای دانشگاه به سمت دانشجویان انقلاب مورد توجه قرار گرفت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان بخش دیگر فعالیت‌های این تشکل را آماده‌سازی و فعال‌سازی هسته‌های فکری و اندیشکده انجمن اسلامی اعلام کرد و گفت: در بخش دیگر نیز فعال‌سازی نشریه و متون لازم برای تحلیل فضا مورد توجه قرار گرفت، در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی نیز در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به زودی شاهد نتایج آن باشیم.

کد خبر 625111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.