فتح منظومه‌ شمسی مقدمه‌ سفرهای میان‌کهکشانی است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: هنگامی که بتوانیم منظومه‌ شمسی را فتح کنیم، به‌مرور زمان خواهیم توانست به سفرهای میان‌ستاره‌ای نیز دست‌یابیم. درنهایت سفرهای درون‌کهکشانی و سفرهای میان‌کهکشانی نیز جزو اهداف بشر قرار خواهد گرفت.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آینده سفرهای فضایی و امکان خروج از منظومه شمسی، اظهار کرد: برای اینکه بشر بتواند سفرهای میان‌ستاره‌ای را تجربه کند، نیازمند دستیابی به علم و تکنولوژی فراتر از دانش کنونی است.

وی افزود: بشر باید به مباحثی دست یابد که امروزه از آن بی‌اطلاع است، به همین دلیل برای سفرهای میان‌ستاره‌ای و خروج از منظومه‌شمسی باید منتظر بمانیم تا در آینده منتظر پیشرفت بشر باشیم.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: با توجه به این شرایط، اگر بشر قصد داشته باشد به کهکشان‌های دیگر برود یا سفرهای درون‌کهکشانی را تجربه کند، هدفی دور از انتظار دارد. با اینکه سفرهای درون‌کهکشانی امکان‌پذیر است، اما دستیابی به آن بسیار دشوار است.

وی تاکید کرد: سفرهای درون‌کهکشانی و خروج از کهکشان شاید اهداف اصلی تمدن‌های آینده محسوب شود که بسیار پیشرفته هستند و دانش آن‌ها فراتر از بشر امروزی است. در آینده حتماً سفرهای میان‌کهکشانی جزو اهداف بشر خواهد بود.

مرادی در رابطه با شرایط فعلی سفرهای فضایی گفت: برای اینکه سفرهای میان‌ستاره‌ای و درون‌کهکشانی جزو اهداف بشر قرار گیرد، ابتدا باید رازهای منظومه‌شمسی و سفر به سیارات این منظومه برای بشر کنار برود.

وی افزود: هنگامی که سفرهای درون‌کهکشانی و بین‌کهکشانی جزو اهداف بشر قرار گیرد، دیگر سفر به سیارات منظومه‌شمسی چیزی جز شوخی نخواهد بود.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: بشر امروزی همچنان دغدغه دستیابی به نقاط مختلف کیهان را دارد و هنوز شرکت‌های فعال در این حوزه اهداف درون منظومه‌ای دارند؛ درحال‌حاضر عملاً منظومه‌شمسی برای بشر در اولویت است.

وی تاکید کرد: قطعاً هنگامی که بتوانیم منظومه‌شمسی را فتح کنیم به مرور زمان خواهیم توانست به سفرهای میان‌ستاره‌ای نیز دست‌یابیم. در نهایت سفرهای درون‌کهکشانی و سفرهای میان‌کهکشانی نیز جزو اهداف بشر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 625071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.