آغاز تولید "خاک ترکیبی" از پسماندهای فضای سبز شهری مشهد

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد گفت: تولید انواع خاک ترکیبی از پسماندهای فضای سبز شهری، برگ درختان و سرشاخه‌های هرس شده آغاز شد.

مسعود رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان پسماند شهرداری به منظور تولید خاک ترکیبی سایت ویژه‌ای را در غرب مشهد ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برگ درختان زباله نیست و می‌تواند مورد استفاده مجدد قرار بگیرد، افزود: با اجرای این طرح از دفن برگ‌ها، سرشاخه‌های بریده شده و مخلوط شدن آن‌ها با زباله جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه تولید کود و خاک با بهره‌گیری از دانش کارشناسان و براساس فرمول خاص تهیه و تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این خاک ترکیبی شامل خاک برگ، پرلیت، کود دامی، چیپس چوب، پوکه‌های معدنی و دیگر مغذی‌ها است.

رضوی اضافه کرد: خاک ترکیبی در فضای سبز، باغچه‌ها و گلدان‌های سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به زودی دو محصول کود ویژه فضای سبز خانگی با نرخ مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، گفت: خاک‌های ترکیبی تهیه شده از برگ‌های جمع‌آوری شده و سرشاخه‌های بریده در فضای سبز بوستان‌های مشهد استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد افزود: تهیه کود از سرشاخه‌ها و برگ درختان جمع‌آوری شده در فصل پاییز و زمستان یکی از راه‌های توسعه و ترویج استفاده از کودهای آلی و مدیریت این نوع ضایعات است.

وی اظهار کرد: کارخانه‌ها، ادارات و سازمان‌ها برای دریافت انواع خاک‌های ترکیبی باید با مدیریت سازمان پسماند شهرداری مشهد هماهنگ شوند.

کد خبر 625062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.