پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

سرمایه‌گذاری کلان ناتینگهام بر خدمات کودکان، تلاش شورای شهر ناکس برای بهبود مهدکودک‌ها، تدبیر شورای شهر هیوستون برای بحران آب، راهکار راکلند برای رفع نیاز ساکنان به مسکن و تخصیص اعتبار مالیاتی برای رشد مناطق محروم در دالاس، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خدمات کودکان در شورای شهر ناتینگهام اوایل سال جاری توسط بازرسان «آفستِد» ناکافی ارزیابی شد و این مرجع یک اعلان بهبود رسمی دریافت کرد، زیرا مشخص شد خدمات کودکان در این اداره باعث می‌شود برخی از کودکان در معرض آسیب قرار گیرند.

شورای شهر ناتینگهام پس از آگاهی از نگرانی‌های مطرح‌شده در گزارش بازرسان آفستِد، به‌طور رسمی به مراجع مربوطه «اعلان بهبود» ارائه کرد و اکنون قراردادهایی را با نیوتن اروپا، متخصص بهبود عملیاتی مستقر در آکسفوردشایر، برای کمک به اجرای برنامه بهبود خود امضا کرده است.

شورای شهر در جلسه هیئت اجرایی خود، برنامه‌هایی را برای صرف ۶.۵ میلیون پوند برای یافتن شریک در بخش بهبود خدمات و ۲.۴ میلیون پوند دیگر برای حمایت از اجرای داخلی برنامه‌های بهبود طی چهار سال به تصویب رساند که با هزینه‌کرد مذکور در بخش بهبود خدمات کودکان، از دریافت راهنمایی‌های مشاوران مشغول در این زمینه بهره‌مند خواهد شد. طی جلسه کمیته نظارت کودکان و نوجوانان که در یکم دسامبر برگزار شد، اعلام شد این حمایت‌ها به مدت دو سال ادامه خواهد داشت.

ناکس؛ تلاش شورای شهر برای بهبود مهدکودک‌ها

شورای شهر ناکس ضمن اشاره به فواید زیادی که مهدکودک برای رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی کودکان دارد، از ساکنان شهر شامل کودکان و بزرگسالان خواست هر آنچه را که درباره مهدکودک‌ها به‌عنوان ارزش می‌شناسند، به این نهاد ارائه دهند. شورای شهر این نظرسنجی را بخشی از برنامه بررسی «نقش آتی شورا در ارائه خدمات و اطمینان از دسترسی به خدمات محلی» معرفی کرد.

شورا از مردم شهر دعوت کرد که با مراجعه به بخش مربوطه در وب‌سایت شورا با عنوان «گفته‌های شما» یا پر کردن فرم‌های توزیع شده در مهدکودک‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز مدنی ناکس که در قالب کارت‌پستال طراحی شده است، نظرات خود را در این زمینه با شورا به اشتراک بگذارند. شورای شهر ناکس، کودکان مهدکودکی را نیز تشویق کرده است تا با نقاشی کشیدن یا نوشتن متن، آنچه را که در مورد مهد کودک دوست دارند به این نهاد ارائه دهند.

شورای شهر اظهار کرد که بازخوردهای به‌دست آمده در مورد آنچه مردم در مورد مهدکودک‌های ناکس به‌عنوان ارزش می‌شناسند، توسط شورا و یک هیئت اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که به‌طور مستقل در زمینه بررسی نقش شورا در مورد مهدکودک عمل می‌کند.

هیوستون؛ تدبیر شورای شهر برای بحران آب

اعضای شورای شهر هیوستون با هدف کاهش فشار بر زیرساخت‌های قدیمی زیرزمینی هیوستون و کاهش نشت آب در زمان حال و آینده، در جدیدترین جلسه خود موارد مربوط به تعمیرات و بازرسی‌های اضطراری خطوط آب را به تصویب رساندند. این موارد به افزایش شکاف‌های منابع آب در سراسر شهر مربوط است که از خشکسالی تأثیری مستقیم می‌گیرد و هیوستون طی سال‌های اخیر بسیار با آن مواجه بوده است.

شورای شهر هیوستون در این جلسه هزینه حدود ۱۷.۳ میلیون دلار برای تعمیر خطوط آب و ۴.۱ میلیون دلار برای بازرسی این خطوط را تصویب کرد و موضوع نظارت بر نوسازی زیرساخت‌ها در کنار آموزش به مردم را مورد توجه قرار داد.

شورای شهر اعلام کرد که اختیار تصمیم‌گیری درباره هزینه‌کرد اعتبار تخصیص‌یافته و نظارت بر خطوط آب هر دو به شرکت «هیدرومکس یواس‌ای «واگذار شده که کار اصلی آن به بهبود ایمنی، پایداری و قابلیت اطمینان دارایی‌های انرژی و منابع طبیعی آمریکا است و در هر مورد، مجوز صدور دستور خرید برای یک دوره ۹ ماهه در اختیار بخش خدمات عمومی هیوستون قرار دارد.

راکلند؛ راهکار برای رفع نیاز ساکنان به مسکن

اعضای شورای شهر راکلند در تابستان ۲۰۲۱ پیشنهاد دادند در راستای ساخت مساکن مقرون‌به‌صرفه، شورا یک مؤسسه محافظت زمین ایجاد کند. چنین مؤسسه‌ای به شرط ارائه مسکن مقرون‌به‌صرفه، یک ملک و مدیریت آن را تحت مالکیت خود در می‌آورد. بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، یک سازمان خصوصی و غیرانتفاعی دور از شهر ایجاد خواهد شد و به شرط ایجاد مسکن مقرون‌به‌صرفه، به مؤسسه محافظت زمین تبدیل می‌شود. شورای شهر راکلند در فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد که سازمان خدمات داوطلبانه شهر برای تشکیل صندوق «سازمان مسکن منطقه‌ای» با یک گروه اجتماعی مردمی همکاری می‌کند.

عضو شورای شهر راکلند تأکید کرد که سازمان‌های مسکن شهر، به استثنای چند مورد، مالک همیشگی زمین خانه‌های مذکور حتی پس از فروش هستند و صاحبان جدید این خانه‌ها ملزم به انعقاد یک قرارداد ۹۹ ساله اجاره زمین شامل مفادی هستند که به سازمان‌ها امکان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌ها و یارانه‌های خود را بازیابی کنند. فروشندگان با فروش هر یک از خانه‌های مذکور، پول کافی برای خرید خانه‌ای دیگر در بازار آزاد را به‌دست می‌آورند و بهای مازاد حاصل از فروش را مجدد در مسکن ارزان‌قیمت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

دالاس؛ تخصیص اعتبار مالیاتی برای رشد مناطق محروم

صندوق توسعه دالاس ۵۵ میلیون دلار از اعتبارات مالیاتی نیومارکتز را برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم شهر دریافت کرده است. رئیس کمیته توسعه اقتصادی شورای شهر دالاس اظهار کرد که دریافت این اعتبار ۵۵ میلیونی امکان ارائه مشاغل جدید با درآمد خوب و خدمات مورد نیاز مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی و همچنین مراقبت از کودکان را برای ساکنان مناطق محروم شهر فراهم می‌آورد.

شورای شهر دالاس خاطرنشان کرد که برخلاف پروژه‌های قبلی دریافت اعتبار مالیاتی نیومارکتز که روی سراسر دالاس تمرکز داشتند، اعتبار فعلی بر دالاس جنوبی متمرکز است و اظهار کرد پس از دریافت اعتبار ۵۵ میلیون دلاری جدید، با توجه به فراهم بودن بودجه، فراخوانی برای جمع‌آوری پروژه‌هایی صادر شد که در آن از سازمان‌ها و افراد گوناگون خواسته شده است پروژه‌های توسعه خود را به صندوق توسعه دالاس ارسال کنند تا برای تأمین مالی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 625041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.