۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
اوریون به خانه بازمی‌گردد

فضاپیمای اوریون ناسا که چندی پیش در مسیر بازگشت قرار گرفته بود، یازدهم دسامبر به زمین می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در نوزدهمین روز از مأموریت آرتمیس‌یک در چهارم دسامبر ۲۰۲۲ و درحالی‌که اوریون برای بازگشت به سمت زمین آماده می‌شد، عکس ماه در قاب دوربینی قرار گرفت که روی فضاپیمای اوریون نصب شده بود.

اوریون، جدیدترین فضاپیمای ناسا که به‌منظور حمل انسان به فضا و اکتشاف سیاره‌های دور طراحی شده است؛ پس از پیمودن دومین و درواقع آخرین مانور آزمایشی خود در ماه، موفق شد در فاصله ۸۰ مایلی از سطح ماه به پرواز درآید و به‌واسطه این اقدام گرانش ماه را مهار کند و آماده پرتاب به‌سمت زمین شود. این فضاپیما در حال بازگشت به سیاره مادر است و یازدهم دسامبر جاری به زمین می‌رسد. بازگشت اوریون به زمین آزمون نهایی این فضاپیما پیش از سوار کردن فضانوردان است و اوریون بار دیگر قوی‌تر و سریع‌تر به محل مأموریت خود اعزام خواهد شد.

تیم مدیریت مأموریت اوریون پیش از بازگشت این فضاپیما به سطح زمین آمادگی‌های لازم را به‌کار بسته است و اوریون به‌محض ورود به جو توسط غواصان، مهندسان و تکنسین‌هایی که با قایق به‌سمت آن راهی شده‌اند مورد استقبال قرار خواهد گرفت. غواصان برای یدک‌کش کردن اوریون توسط کشتی، از کابلی موسوم به «وینچ‌لاین» و بیش از چهار لاین کمکی برای اتصال فضاپیما به کشتی بهره می‌گیرند. وینچ‌لاین، اوریون را به داخل چهارچوبی می‌کشد که به‌طورمخصوص برای این فضاپیما درون عرشه کشتی طراحی شده است و دیگر لاین‌ها از بدنه آن در حین حرکت محافظت می‌کنند.

مدیر فرود و بازیابی مرکز فضایی کندی ناسا اعلام کرد که تیم مدیریت هفته گذشته سه روز متوالی روی کشتی بازیابی تمرین کرده است تا روش‌های به‌کار رفته را اصلاح کند و بتواند به بهترین نحو ممکن عملیات انتقال اوریون را انجام دهد.

کد خبر 625035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.